AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
1.908

NY BIL: Gillade bilen jag sålde... så jag köpte en likadan! ;-)

Sålde min estorilblåa 330 cabriolet den 13:e maj och suget efter en annan bil har varit stort, jag har letat som en tok varenda dag och varit o kollat på diverse bilar, Porsche, M3:or m.m. men tillslut så hittade jag den perfekta bilen; en IDENTISKT likadan bil som den jag sålde, fast en årsmodell nyare, alltså en -02:a. Detta gjorde ju att navin var 16:9 istället för 4:3 som i den förra bilen (-01:a). Fick även med en hardtop samt M3-speglar från E46. Den nya har också Bicolour-läder i form av svart + ljusblått.

Anledningen till att jag sålde den förra var att jag har "lätt milskräck" och den förra hade rullat lite långt tyckte jag (9.500mil). Den nya har endast rullat dryga hälften av detta. Fick också 12 månaders Premium Selection garanti med på köpet vilket gjorde köpet lite tryggare.

Är det töntigt att köpa en likadan bil som man just sålt??
Vad tycker ni om den nya bilen i övrigt??

Kolla här för mer info om bilen Länk
Läs här för att få veta mer om resan m.m. Länk
Och bilder här Länk

Vore kul o höra lite åsikter/kommentarer!

MVH

- UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE -
Ingen fel i att byta upp sig till en nyare och mer lågmilad årsmodell, det är ju helrätt utförande på den! Underhållande läsning i bloggen. :)

/Olof
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Kul grej, då vet man verkligen vad man vill ha. Jag tycker att du gjorde rätt.

Skulle kanske inte valt det blå lädret men i övrigt en mycket fin bil. E46 Cab med hardtop har en mycket vacker silhuett.

Det där med att byta bil är ett ständigt problem. Ibland är man bara nöjd med den man har men det finns ju så många roliga bilar och så lite tid. Har för mig att det var E38B12 som startade en tråd om bilbyte och vilka bilar man skulle vilja ha. Efter at ha läst den insåg man att det fanns hundra till som man borde äga.

Don't dream it, drive it
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Mycket trevlig läsning samt en mycket fin bil:)

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Tycker om den? Skojar du, bortsett från M3 E46 i Estoril så har jag inte sett en läckrare E46: a, inredningen är snyggare än den förra, kul med lite Colour Concept look, klart plus, det enda som inte är perfekt, som hindrar den från en 10: a, dock bättre än den förra är innerpanelerna, svart trä/kolfiber/svartmetallic föredrar jag, men en klar 9: a, 9,5: a efter Shadowline på HT: n.

Om man gillar något så är det inte konstigt med en repris, så kör på.

Mvh Stephan
16.573
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Schysst bil på nästan alla sätt. Hade svårt för matchningen mellan träpanelerna och det blå skinnet, blev lite kitschigt bara.

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Du borde kosta på dig en M3-cab nästa gång, varför inte denna?:))
Asken
Gillar denna bilen mer än den förra du hade, som iofs var väldigt snygg den också. Föredrar träpanelerna och 16:9- navin :) Bicolorskinn har jag dock lite svårt för, hade nog hellre haft helsvart, men detta skänker ju ytterligare individual-prägel till bilen :)

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
Den ser finfin ut, är väl i så fall bara skinnet som är lite för extremt för min smak :)

MVH,
Victor
Vorsprung Durch Überlegenheit
Kombinationen mörkt ädelträ och de ljusa skinnet är inte min kopp av te.
Annars är den väldigt läcker. Borstad alu tror jag skulle fungera bra, de är dock så vanligt att man nästan mår illa :)

Ja älskar stuket med hardtoppen som bilen får, klockren på vintern dessutom!

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Mycket intressant läsning.. busig bil också :-)
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
bi-color och ädelträ är inte riktigt min grej, men estorilblått är otroligt läckert!
Oavsett vad man tycker om bilen(gillar allt utom "träet") så är det framförallt
berättelsen, dvs allt från annonsurfandet till köpet,resan ner och resan hem som fängslar. Har själv gjort detta några ggr och känner igen mig i allt Du skriver och suget kommer direkt efter en ny bilaffär i Das Vaterland efter att ha läst denna utmärkta reseskildring.

Mvh
Hej allihopa!
Kul att höra lite åsikter om bilen! Bicolour brukar ju dela in folk i två läger, så även i detta fallet :-) Det ena lägret gillar tvåfärgat, det andra lägret hatar det. Tycker själv om skinnet i denna bil men inte ihop med träpanelen. Håller på och kikar lite på olika alternativ... Antingen byta ut hela klabbet mot borstad alu eller lacka om alltihopa i en anna färg, kanske ljus silver eller rentav estorilblått. Går tydligen att välja även panelerna i individual vad jag förstått, har sett bilar med samma kulör på panelerna som på utsidan av bilen.
Det tredje alternativet är att lägga på film (proffsgjort alltså - inte av mig själv) på den befintliga träpanelen.

Någon som har något tips på hur jag borde göra eller inte borde göra??

MVH

Häftigast tycker jag är läderklädda paneler, en del E39: or har så via Individual, gärna då i Estorilblått läder, snyggt udda, perfekt för denna bil.

Mvh Stephan
Gu
600
Gunnar530
740iA -01 (Okt -00)
Jeep GC Limited 4,7L -01(Sep -00)
Snygg bil! Om jag var du skulle jag göra något åt träpanelerna, dom passar inte alls. Jag har lackat mina med svart metallic på lackfirma. Blev mycket bra.

/Gunnar
/Länk
Gunnar 530:
Hur blev resultatet på dina paneler? Behövde du lacka paneler även i baksätet och runt växelspaken? Eller behövde du endast lacka panelerna på instrumentbrädan och dörrpanelerna på din E39? Vem gjorde jobbet och vad kostade det?

...såg nu att det var en E34 du hade! Sorry ;-)

Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Mycket Trevlig bil och färger, passar denna typ av bil bra. Estorilblå är lätt den läckraste färgen på E46. Damn vad jag älskar den!

Mvh
Kristian
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.