|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
-:BeeMWe:- |
M3CAB: Kan säga dig att en sjuksköterska kan tjäna MYCKER mer än 16500. Beror på om man jobbar åt staten eller privat. |
|
snabel a: Det var liksom det jag menade med att man behöver plocka bort den en gång om året. mvh Berg Rädda djurens mat - Bli Antivegan! |
|
| Berg35: Ok, men du sa att –"man måste plocka bort kittet" så jag uppfattade inte det som att du menade remmen. | |
|
Jo jag menade nog hela kittet. Är du säker på att det räcker med att plocka av remmen? Jag har nämligen hört motsatsen. men det kanske beror på besiktningsmannens dagsform. mvh Berg Rädda djurens mat - Bli Antivegan! |
|
| Berg35: Det beror som sagt var på dagsformen. Men det har bevisligen gått att besiktiga både med och utan rem. Rent lagtekniskt så borde det inte bli nedslag om remmen är bort då kompressorn inte är aktiv då, bara avgasvärdena stämmer så. | |
|
För att återgå till grund frågan: Vad tjänar en bilpolerare: Har själv en rekondfirma: Dom som jobbar åt mig jobbar på ackord. (inga skitjobb för den saken) En kille gör endast tvätt (in och utvändigt) Har jobbat ca 6 mån Han tjänar på en halvtid (83 tim) ca 10-12.000:- En annan som polerar tjänar 150:-/tim De blir om han har en vanlig heltid 25.200:- Men de kan ju bero på att jag inte utnyttjar mina anställda. " Är inte den anställde nöjd, kommer inte kunden att bli nöjd" |
|
|
Kan tipsa om att Mr. Cap har en ingångslön på ca. 12.000:-, då är kraven på killarna ganska tuffa. Bästa rekondaren i hela MR. Cap organisationen tjänar ca. 17.000:-. Deras filosofi är att rekondare är något man blir på väg mot något större, ex. egen stylingfirma, verkstad, lack, plåt eller liknande, varför de inte VILL ha folk som håller på för länge. Då tappar man udden, anser de i alla fall... kan väl hålal med dem til lviss del, tycker alltid att Mr. Cap killarna brukar vara sugna på att ta sig an en bil, man blir inte ignorerad på samma sätt som man KAN bli på ställen där folket stått och gnott i 15 år. Sedan har de ju alltid en förman också, som ansvarar för att de svåra grejjerna blir ordentligt gjorda... Temporär signatur: Årets bakrutedekal? "Vissa kallar det lyx, vi brukar kalla det _Volvo Original_!" :P :P :P Standard signatur: <- Old BMW's never die... but when they do, they go straight to heaven! -> |
|
| B10Biturbo394: Vart bor du? Jag tar anställning direkt!!! | |
|
Nä, jag tog inte jobbet. Det är när man ser sig om hos andra man ser hur fin arbetsmiljö man själv har... Lönen var förresten pinsamt låg, 12.500 - skatt (!!) Så det blir att låta andra rekonda bilen även i fortsättningen :O) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.