|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Funderar på att byta jobb... | |
|
Får man bära puffra som BF-tekniker? ;) Jag tycker du skall satsa på utbildning istället. Bilvård kan du pyssla med på fritiden som hobby, så riskerar du inte att tröttna på att tvätta bilen. /foo |
|
|
Jag bor i småland och kompisen är rekondare. Han hört sig lite för och dem somhar bäst betalt här nere ligger väl på en 18.000:- på sin höjd. Så man kan ju inte säga att det är bra betalt direkt! /Per |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
18.000 är en normal verkstads lön idag i bästa fall. Jobbet är nog trevligare än att stå och dra i sig en massa svetsrök tex. MVH Hasso |
|
rekondare blir inte "gamla". Unga killars första jobb håller priserna nere. Bäst betalt 18 lök; nja, då kan man gå o gräva ner sig. mvh |
|
|
Tycker det är väldigt blandad ålder. Här nere är många runt 30 och har lång erfarenhet. Jag skulle inte lämna in min bil till en firma där det springer runt 3 st 19 åringar. Jag är inte lastgammal själv men det är trots allt ett yrke som kräver viss erfarenhet för att göras riktigt bra. 18.000:- är inte så illa för att vara i småstäder. Lite värre att klara sig på i storstaden kanske. /Per |
|
|
Okej, under 20 går jag aldrig för att lämna mina uppdrag. Möjligen under upplärningstiden en lägre lön, men sedan ska jag då ha minst 20. Har ett på G men har inte lämnat löneanspråk |
|
|
Ni är alla borskämda, skall vara glad ifall ni har något jobb överhuvudtaget. En sjuksköterska med 10 års erfarenhet tjänar 16.500:- känns som jag tycker en sådan är mer betydligt mer i lön än en finnig 18 åring som vaxar bilar. ---------------------------------- Länk |
|
|
M3CAB, jag har själv akademiska studier i bagaget och känner likadant när jag ser på lönenivåerna. Jag tjänar mer som Skyddsvakt än som nyexaminerad lärare... Därmed inte sagt att jag nöjer mig med mindre, bara för att visa solidaritet till mina kursare på högskolan. Vad gäller tonår och ungdomsfinnar hoppas jag att det var riktat till någon annan. /Kjell |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Kjelle:Utanför mitt fönster ligger USÖ som försöker ragga nyutex.sjuksköterskor, det är snudd på omöjligt när kommunerna betalar mera.Fina skrytbyggen ska dom ha men tomt på personal ska det tydligen vara.Det är tredje världskriget i lokalpressen. De får ca 16.400 i nybörjarlön, trots att de jobbat 10 år om undersköt. Men dom kommer inte att sälja sig billigt för de vet sitt värde.Och det ska absolut inte du göra heller. Det sliter hört på kroppen att stå och putsa och gno på en bil.Men nån liten finne får du nog allt ibland:)) MVH Hasso |
|
Hasso, det känns bra att veta när åldern närmar sig; Att hur gammal jag än blir så kommer du alltid vara mycket äldre... :o) MVH KJELL |
|
Kjelle: Vi blir aldrig vuxna,det är bara priset på leksakerna som ökar eller hur:))(Inte när det gäller bilar i allafall.) Spånar just nu på en esstuningkompressor+100hkr. MVH Hasso |
|
hasso: En kompressor, du som inte ens ville ha en 540? Är det Asken som ligger bakom denna kovändning? Men sant som du säger, leksakerna börjar bli allt för dyra för plånboken nu. =) mvh Berg Rädda djurens mat - Bli Antivegan! |
|
Billigare än att byta bil samt samma förbrukning vid normalkörning.528,an är knappt inkörd än.Och ska rulla många mil än innan vi skiljs åt. 290hkr.mera än 540:)) MVH Hasso |
|
Låter som en trevlig konvertering. Nackdelen blir ju att man måste plocka bort kittet en gång om året. mvh Berg Rädda djurens mat - Bli Antivegan! |
|
Kan kanske vara värt det, får väl se hur det blir. MVH Hasso |
|
Om man köper bromsar o dylikt för en smärre förmögenhet så kanske bilen går igenom SBP ändå. Hasso, hur hur stor budget har du räknat med förresten? Vore roligt att se resultatet nån gång. MVH KJELLE |
|
|
Powerkjell och Berg35: Bilen går inte lagligt igenom SBP, men man får väldigt bra avgasvärden fast remmen är borttagen vid besiktning. Men som sagt var det är inte lagligt. Powerkjell: Så här kommer Hasso:s system se ut: Länk |
|
|
hasso: 410 elefanter är fler än 290 giraffer. Det star kompressor skrivet i pannan pa dig... sjalv har jag just akt unimog-63, kul grej:) snart ar klockan lokalpils:) Aufwiedersehen fran Asken |
|
|
Asken: 470 Björnar är mer än 410 elefanter... Ta det lugnt med Tyskarna nu! |
|
Asken: Och från vilken värlsdel halkade du in på ett bananskal???? :)) Med tanke på mitt i naturen ovan. Vi får väl se vad det blir av detta inte ens säkert det ingår i årets budget utan kanske nästa. Måste erkänna att förra årets budget för inköp av tillbehör räckt gott och väl till en kompressor. Har just maskinpolerat hela bilen med Sonax proffs Waxpolisch, resultatet, mycket gott, kommer inom kort i galleriet. MVH Hasso |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.