AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.193

Vilken barnvagn i E39 Touring?

Bj
351
Bjarre
BMW 535dT M-sport E61
BMW 540iAT -99
Hej!

Jag och min sambo skall få barn nu under hösten och hade då tänkt mig att jag skulle köpa en e39 Touring. Det jag undrar är vilka barnvagnar (fabrikat och modell) som går in på längden i skuffen. Det verkar vara långt ifrån alla som klarar det.

Mvh. Bjarre
Ba
128
Barre
320 xDT M-sport -16
Vi hade en Emmaljunga duo kombi-00. Fick plats perfekt. Har den kvar om du är intresserad :-)
e1
183
e12
F10 520D
Alpina B3 3.0
Audi A4 Allroad
Brio her .inga problem.

Richard Channing hade snygg bil
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
det flesta barnvagnar får plats i e39 kombi!
Vi har nyligen beställt en tvilling vagn från babyproffsen av deras eget märke Babytravel och det var inga problem att få in en sådan!

MvH Bmw 4-ever
No
62
Nordhem
330i -03
Volvo XC90 -14
Alfa Romeo 156 -01
Toyota Aygo -06
Vi hade en Emmaljunga "Edge Duo Combi" med sportchassi(!). Största och rejälaste modellen vi hittade. Fick plats på längden i E39. Vid långresor och mycket packning rekommenderas att ta av hjulen.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Flertalet verkar svara att div vagnar går in i E39T men går dom in på längden??? Vår Brio Nova går t ex inte in på längden i 530'n vilket den gjorde i V70'n vi hade tidigare.

___
//Ulf
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
våran nya tvilling vagn går in på längden men har inte kollat om den går in på andra hållet.

MvH Bmw 4-ever
15
Väse
530 d Touring
Kolla Brio Happy! Ny modell -07, kommer till hösten enl. Babyproffsen. kompakt och går att få i lime grönt eller KTM orange!

to
319
tobmag
525iT -03
Har en Emmaljunga tvilling vagn och den går bara in på tvären!
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Vi hade en Brio Duo kombi (någonting?). Den gick in på längden. Delade vi på liggdelen och chassiet så gick chassiet att fälla ihop ännu mer och sedan ställde vi liggdelen löst ovan på chassiet. Vi tog aldrig loss hjulen eftersom det var lite oljigt på axlarna.

"BMW six appeal"
Farkost:Länk
Du får inga problem med att lasta in någon barnvagn i den bilen... Det kan jag lova dig. Trycker in en emmaljunga duo, babysitter, gunga, 2 stora väskor och ännu mer saker.

Den är stor där bak.:). Helt klart den bästa lastaren jag har haft
sw
570
swunge
BMW 320i Touring -03/2
BMW 525i Sedan -88/7
BMW 327 Turbo -88
BMW 323i -86
jag har en sedan.. köpte en brio -06

fast jag får demontera vagnen lite... :) fast det går med sedan med... :)
Ba
128
Barre
320 xDT M-sport -16
Nu avslöjas alla vi machokillar/tjejer med smörjolja upp till armbågarna som mysiga plyschpappor/mammor. Men å andra sidan, barnvagn har fyra hjul, årsmodell och vårt värdefullaste fraktas där i så likheterna kanske är fler än skillnaderna mellan bil o barnvagn.

Gillade speciellt inlägget om sport-chassi. Måste fråga om hur mycket den var sänkt...
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Finns väl en väl genomtänkt anledning till varför vagnarna i standardutförande saknar hjul och att det är upp till var och en att välja "fälgar och däck" ;)

När det gäller om och hur vagnen får plats så tittar jag alltid på hur stor plats den tar då den enbart är ihopfälld. Självklart kan man vid speciella tillfällen börja montera isär vagnen och ta av hjulen för att lösa platsbrist men för vardagsbruk ska det vara enkelt. Vagnen ska ibland ut och in ett antal gånger på en dag och ibland regnar det och barnet skriker. Då vill inte jag stå och fippla något extra med vagnen.

Kan gissa att ni som får in en större vagn på längden i en E39T har ett vinklingsbart handtag alternativt kör utan lastskyddsnätet (vilken man inte vill...) för annars jag svårt att förstå hur ni kan få in den. Att det finns kortare vagnar än vår Brio Nova tvivlar jag inte på men det är inte ens nära att den skulle få plats på längden. I V70'n gick den precis in men då var det utan lastskyddsnätet eftersom jag hade ett nedfällbart lastgaller istället.

___
//Ulf
RiProPro-medlem
756
Rick
540i -21
523i -97
325i Coupe -94
M3 Coupe -97
Mini Clubman Cooper S -19
En Brio Kombi går in i en E39 sedan om man delar på den men jag tröttnade på det till slut och köpte en E39 Kombi. I kombin går vagnen endast in på bredden men man slipper dela vagnen hela tiden.

/Rickard
Bj
351
Bjarre
BMW 535dT M-sport E61
BMW 540iAT -99
Ja jag är helt säker på att hon är gravid, hennes mage är större än min och det kan bara tyda på en sak...

Anledningen till att jag frågade vilka barnvagnar som gick i på LÄNGDEN i en E39 Touring är att jag har fått uppfattningen av att de har ganska litet lastutrymme. Det verkar också vara långt ifrån alla barnvagnar som går in på längden. Jag provade i kompisens E39 Touring 2 st barnvagnar och dessa gick ej in på längden (kommer ej ihåg märke på dessa) utan endast på bredden.

Liten samanställning av tidigare inlägg:

Dessa går in på längden:

Emmaljunga duo kombi-00
Emmaljunga "Edge Duo Combi" med sportchassi
Brio Duo kombi

Dessa går EJ in på längden:

Brio Nova

Mvh. Bjarre

Visa användare
80
Emil D
BMW M5 Limo -95
BMW 330Xi -06
Mercedes E500T 4matic -04
Varför inte köpa en smidig vagn som går in i M5:an också?
Har själv en Bugaboo som går in i de flesta bilar men även märken som Teutonia och One Tree Hill bör funka.

Lycka till med faderskapet
Emil
Bj
351
Bjarre
BMW 535dT M-sport E61
BMW 540iAT -99
Jag tänkte sälja M5:an då vi måste ha en riktig bil som "går" att köra med året runt och då lutar det nog år en touring. Vår andra bil (min jobb-bil) är en Audi A3 och den funkar inte så bra som familjebil heller har jag kommit fram till. Så vi måste i alla fall ha en "riktig" familjebil.

Mvh. Bjarre
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
Bjarre:
Vad det gäller e34 så fick jag in knorr:s kombivagn nizza (cango som den heter nu) Fick vi plats in på längden UTAN att plocka bort hjulen i en e34! Så man hade mycket plats över. Obs den gick in både på längden och bredden!

MvH Bmw 4-ever
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.