AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
813

Polering av fälgar

Visa användare
686
Alecci
BMW 640d xDrive GC '14
Någon som vet var man kan polera fälgar och ungefär hur mycket det kostar... Har 16" Alpina-fälgar som jag skulle vilja polera...

-( ALPINA POWER )-

MVH Alecci
to
708
toby 2001
Bmw Z4 3,0 2003
Kolla hos Fälgfixarna i Helsingborg....

Mvh Tobbe
In
504
Ingo
320d -13
X5 M-sport -15
McLaren 570s -16
Fälgfixarna polerar väl inte? De lackar. Med dåligt resultat (hållbarhet ska det vara) Kolla gammla trådar om dem.

Polering däremot är ett j-vla jobb med det blir snyggt :) Jag håller just nu på att ta bort all färg på mina 19":are. och sedan ska det blankpoleras. Om du inte gör det själv så tror jag att det finns en firma som fixar det för ca 3000kr fälgen (beroende på fälg) = dyrt :(

Mvh Ingo E39 nu med 17" vinterdäck.
Ca
304
Carsten
BMW E36 325i Coupé -92
fullständig M-optik
Silverfinish.nu är de som tidigare ingick i Fälgfixarna. Nu är det däremot något som absolut inte ska förknippas med Fälgfixarna.

Dessa riktar fälgar, målar om och ska även polera har jag hört. Priset det var tal om då var 500:-/fälg. Inte hela fälgen alltså utan kanten längst ut beroende på modellen. Sk polerad fälgbana. Rätta mig gärna om någon vet bättre.

Mvh
Carsten
Jocke på STOCKHOLMS METALLSLIPERI, det blir grymt!
Ring å hör ...jag har inte nummret i huvvet men om du vill så fixar jag det.

/DANNE
In
504
Ingo
320d -13
X5 M-sport -15
McLaren 570s -16
Carsten> Du har rätt, de heter Silverfinish numera och har inget med Fälgfixarna att göra.

Ca
304
Carsten
BMW E36 325i Coupé -92
fullständig M-optik
Ingo: Jag hoppas verkligen att du inte har planer på att lämna in något där!? (sök på gamla inlägg ang Silverfinish.nu annars)

Mvh
Carsten
In
504
Ingo
320d -13
X5 M-sport -15
McLaren 570s -16
Carsten> Nej nej nej nej, dit lämnar jag aldrig något. Min kompis lämnade dit sina fälgar för 3 år sedan när det just blev känt. Det såg skitbra ut första 2 dagarna sedan gulnade det och flagna av. Det slutade med att han stämde dem tillsammans med ett gäng andra som vart utsatta för samma sak!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.