AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.030

Hur ställer man in dimljusen på en e34?

Hur ställer man in dimljusen på en e34 ?? Va på och kollade idag... Måste veta tills i morgon för ska bes då...
Bör finnas ställskruv, ev. bakom nån liten löstagbar lucka eller under/bakifrån, det finns olika modeller.

FP
ok... ska kolla mer i morgon.... men tog bort luckan brevid(stora) men hittade inget där... men kanske man får kolla under...
Hej det var inget dom kollade på SBP då jag besiktigade min 530IA möjligen att dom kollade så att dom lyste men ingen inställning.. inte heller på 320I som jag hade men nu har sålt

Bimmer
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Min bil har vid flera tillfällen under åren som gått fått nedslag på dimljusens inställning om man ska tro bes.protokollen som följde med när jag köpte bilen. Nu märker jag att dom står helt fel igen. Lyser upp mer än halvljuset ungefär=)

Vill gärna veta hur man ställer in dom:)

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Är samma på min... lyser ju mer än halv ljuset..... men ska bes mellan 11 och 15 i morgon så har inte så mkt tid...

Kan man köra in bilen till SBP utan och fixat nåt och sen få en månad till på sig ??
Köpte bilen för en vecka sen och fick den påställd i tors.... så har inte haft så mkt tid att fixa....

Eller ska man koppla ur dem och säga att dem inte funkar.. ?? är väl inget som måste finnas på en bil så att man kan få en 2a på det...
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
På resp sida av dimljusen sotter luckor. Ta bort dem och innanför hittar två skruvar til varje dimljus, en för att ta lopss dem och en för att justera. bara att börja skruva, busenkelt.

*BAWORAK*
Bli inte förvånad om fästena är trasiga, det sitter en plastled på ena sidan om lyktan som lätt går av. En riktig skitkonstruktion tyvärr.

____
You're Solid Gold, I'll See You In Hell
ok tack för hjälpen ska ut och kolla nu...
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Stämmer det SvanteE skriver. Ställskruvarna sitter där. Prova smörja upp dem med lite WD40 eller 5-56 och vrid dem fram och tillbaka några gånger. De sitter taskigt till och får äta mycket salt/grus & fukt, så de är ofta trasiga tyvärr. Och... Dimljusen SKA alltid vara korrekt inställda, de kollas alltid på Besiktningen om inte besiktningsmannen råkar glömma det.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.