|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Jag är i bilbytartagen och har funderat lite på en m5 (e34), som jag tror är ett bra köp. En bil som inte kommer sjunka så mycket i värde, har hög komfort och är grymt rolig att köra. Hittade en på autocity som dessutom var svensksåld. Allt verkar perfekt utom priset, det verkar nästan för billigt. Någon som vet något om bilen, kanske nån tidigare ägare. All info om bilen är jag tacksam att få reda på. Registreringsnummer: OZC309 Länk Länk | |
|
Har för mig att jag läst en tråd nånstans om den bilen. Den hade visst varit en testbil som bland annat teknikens värld använd. Jag är inte säker, det kanske är nån här som har bättre koll. Mvh Fredde |
|
|
saxat inlägg från HD91 på www.e34m5.se från tråd som om bilen från feb-06, varit till salu länge alltså. "Pärlan från testet är till salu (tyvärr ingen bild än). Dock handlar det inte om någon skönhet längre, den bilen har blivit förstörd med hemmabyggt DTM-avgassystem, hemmatonade röda bakljus, extra vinge, andra fälgar, speglar, front, ful dragkrok, solfilm mm. Jag har följt den ett tag. Enda positiva är i så fall mätarställningen. Notera också att den här BMW-beställda bilen saknar klimatanläggning, vilket inte nämns i annonsen. Bilen har svart skinnklädsel, men ingen klimat, rätt så skumt och knappast något som gör den mer lättsåld. Jag skrev till en föregående ägare när bilen var till salu senast, jag frågade då hur det var med klimatanläggningen men fick inget svar om det" Om jag skulle säga så här, det finns finare M5: or, även om det är kul historik att ha bilder i motortidningar, läs andra trådar om ägandet av M5, skötseln är mycket viktig på M5, ventiljustering vid varje insp till exempel, så köp rätt bil. Hela tråden på e34m5.se... Länk kräver registrering för att kunna läsa, väl värt inför och efter köp av M5 E34. Mvh Stephan |
|
|
Tackar så hemskt mycket, ja det är synd att bilen är modad, en orginalbil hade varit mycket roligare. Men det var priset, serviceboken och att den var svensksåld som gjorde mig intresserad. Inte omöjligt att försöka återställa bilen till hyfsat orginalskick. Ska bli medlem på sidan och läsa på. Tack så hemskt mycket. Om det är fler personer som vet något om bilen så hör av er. |
|
|
Regnr: OZC309 Färg: RÖD Fabrikat: BMW M5 Årsmodell: 1989 Fordonsslag: PB Chassinummer: HD91000BK00061 Upplysningar: Fordonsdata Fordonsstatus: Avställd (2006-05-18) Antal ägare: 20 Datum för första reg.: 1989-06-16 Producentansvarig: I trafik första gång: 1989-07-28 Yrkesmässig trafik: Fordonet tillverkat: Direktimport: Nej Utredning: Nej Tillfällig registrering: Nej Tekniska data Effekt kW: 232 Antal passagerare: 3 Max släpvagnsvikt: 1400 Max släpvagnsvikt B-behörighet: 1400 Max lastvikt: 290 Kopplingsanordning 1: KULA Kopplingsanordning 2: Däckdimension fram: Däckdimension bak: 235/45R17 Kaross: Täckt, Taklucka Drivmedel: BENSIN 20 ägare! En gång V8:a alltid V8:a... |
|
|
Grubbe; Jag håller med dig om ett par detaljerna, varför vissa hänger upp sig på vita blinkers är för mig en total gåta, om man vill ha orangea kan man sätta ut en annons om byte och tjäna 500-1500kr = bättre att bilen har vita blinkers, att nämna backspegelbyte, fel inredning är bra, du kan få problem genom att kablar inte är riktigt dragna osv. Dock är det fel att uppförstora dessa saker, det som är dyrt att åtgärda, motor, växellåda, stötdämpare, kaross, komplettläderinredning är viktigt att nämna skicket på, medan saker som enkelt/billigt bör komma längre ner på listan men ta med dom, ju mer info desto bättre. Det man bör frågan sig är vad är köparna ute efter, spelar det någon roll att det sitter andra fälgar än original? Såga inte bilar för minsta lilla, folk kanske är ute efter en bruksbil och då spelar det ingen roll med lite rost, stor vinge eller liknande, den dåligt lagade Lagungröna M5T-93 förstår jag att man varnar för "rullad", medan felaktigt placerat M5 märke endast är patetiskt som vrakförklaring. Jag skulle dock uppskatta om du tonade ner, kommentarer som "gammal jävla e34" det är trist att läsa, är bilar under ett visst värde ointressanta att gilla? För min del imponerar till exempel en fin M5-95 flerfaldigat jämfört med en M5 E60, en fin äldre bil är svårare att hitta än en ny bil som det räcker med pengar för att skaffa, se på en M5 E39 häftigast i världen 1999 i dag ratad av "innefolket" det är ödet för många nya modeller, efter ett antal år kommer några tillbaka, MB 300SL är en sådan Corvette C3 är en annan. Mvh Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.