AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.318

Läckande styrservo, Dyrt?

Hej, har fått erbjudande om att köpa en bmw 318 - 91 e36 till ett bra pris. Den har ett par tvåor sen senaste besiktningen, men det mesta verkar ganska lättlöst. Det som jag ororar mig för är den läckade styrservon. Det läcker ganska ordentligt ifrån den högra damasken på styrväxeln, och det verkar som om det går på runt 10 000 att byta styrväxel. Nån som vet om det kan vara något man kan göra själv, för att slippa byta den. Kan man göra nått om man tar bort damasken, byta nån packning eller nått? Tackar på förhand..
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
10 000 kr räcker inte ens till styrväxeln, en ny sådan kostar nästan 14 000 kr hos BMW....

Mig veterligen är det inget man kan packa om själv.

Har man toktur kan det hjälpa med Omegas #917 som kan mjuka upp de läckande packningarna och därmed täta dem, men räkna inte med att det hjälper om läckaget är så stort!

Om du kan pruta av ca 15 000 kr eller mer från normalpriset kan den väl ändå vara intressant.

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Ok, såg att det fans en hel del sånna på bildemonteringen här i närheten. Är det värt att köpa en begagnad där?
Visa användare
196
M_persson
(saknar bil)
Som jag kan minnas så går det att packa om dom. Har för mig att en polare gjorde det på sin. Han tog den till jobbet och pressade in packningarna. Minns att det var ett jäkla strul att få tag i packningar. Han var själv tvungen att ringa till generalagenten för BMW i Sthlm för de i Gävle sa att et inte gick att få fram....

Varför välja något annat när man kan åka BMW!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.