|
|
|
|---|---|
|
Nu när jag har ägt min första BMW i ca 2 veckor backade en lycktstolpsjävlen in i min bil(neeej, inte jag som backade in i stolpen). Bakluckan blev intryckt några cm samt plåten under bakluckan. Stötfångaren blev något vind. Skall Köpa en ny lucka från skroten. Sedan länma in bilen för plåtarbete + lack. Skall samtidigt "lacka ner" milen. Har metalliclack. Detta kostar, på det billigaste stället, 4000kr. Svart. Är detta ett bra pris eller? Eller möjligen ett FÖR bra pris så jag riskerar att få ett slarvjobb? Vad tror Ni? Tips på bra lackerare/plåt-gubbar i Gästrikland? //TACK HENRIK// ::hM.: | |
|
Det är ett svårt problem det där med backande lyktstolpar. Träd som helt plötsligt hoppar upp på vägen är också jobbiga. usch. Priset vet jag inte något om, men det låter väl vettigt. önskar köpa sido, bakjol till E30 83-87 |
|
|
sånt är jobbigt. Jag kommer ihåg en gång när jag var ute och körde, lördag eftermiddag tror jag visst att det var. Helt plötsligt så hoppar lixom hela diket upp på vägen. Och vad händer? Jo jag hinner ju inte bromsa överhuvudtaget, så jag bränner ju rätt ner i det. Visserligen så körde jag lite väl fort men ändå. Bilen blev skrot och jag somnade en kvart eller så. För att nu återgå till ditt lilla missöde med tjuriga lyckstolpar. Priset är helt klart vettigt för plåtarb och lack... who dares wins... |
|
BMW323 |
det finns en kille i hedesunda som är bra kommer inte ihåg vad han heter! tog 1500 för att lacka ett par skärmar (inklusive demontering och montage) |
|
henrik 23d... Jag har samma problem men det var ett elskåp som kom farande. Tog inte så farligt men det blev ju intryckning och lackskada på stötfångaren + att luckan fick sig en smäll. SUCK!!! Jävligt irriterande. Se min hemsida. Länk Mvh. Micke Olsson |
|
|
Aight. Skönt att jag inte är ensam. Vi borde införa skottpengar på diken, lyktstolpar och annat skit som kör på oss BMW-ägare! Har köpt ny(från skroten) baklucka för 1675:- Nu fattas bara 4000:- för plåtarbete + lackning! ::hM.: |
|
|
Har du inte helförsäkring, det är ju bara att lämna in bilen på BMW och låta dem fixa den och pröjsa självrisken. /Nicke |
|
M-3 |
Hej Läste om era missöden med era fina BMW bilar,men om ni bor i Linköping med omned så finns det en(betydligt bättre än BMW värkstäderna)på att fxa plåten+2 andra med motorn.. Hej |
pjotor. |
Samma för mig, en gång kom en sugga flygande rätt i fronten, grå var den. Suggan alltså. Nerlackning kostade 3500kr. |
BBrahme |
TILL M-3 Kan du ge namn och telefon till plåt och motorverkstaden i Linköpingsområdet Tack på förhand |
M-3 |
Hej BBrahme... Jo jag kan kan starkt rekomendera ATs bilplåt i malmskogen(tallboda).. Dom har fixat min BMW och några polarares med lysande resultat..välj kanske någon annan en den som dom har för lacken.. Motor har GAs fixat,+att jag prövade en mycket dukktig lirare i motala(kommer ej ihåg namnet..men jag vet vart han har verkstaden..:)han är visst en gammal racemek.. Kan rekomendera dom här mycket starkt.. Hör av dig om du undrar över mer.. Mwh |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.