AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.258

M5:an tappar kraft

Har en kompis som har problem med sin M5:a e39 00a. Nar man ligger o pressar den på högre växlar så helt plötsligt tappar den all kraft. De händer inte på lägre växlar. Är de bensinpumpen som inte orkar pumpa fram allt bränsle?
Lasse Karlsson
Bränslepump, LMM eller kanske rent Vanosstrul, tror jag!

HA DET!
Jo de tror jag oxå men jag vill veta mer exakt. Tänkte prova byta bränsle filter i morgonkväll o se vad som händer. Jag var ute o körde den hårt o länge på motorväg i dag men då hände inget. vi tog loss baksätet för att lyssna på pumpen med. Men den var ganska tyst. Men om de hade varit LMM så hade väl den betett sig konstigt på alla växlar?
To
964
Tozzy
M5 -00
BMWSC NR 490
Fick ni lov att starta om bilen för att få tillbaka kraften eller förvann den bara över ett visst varvtal? Har fått "kraftlöseheten" en kväll när jag drog ut på växlarna på motorväg, jag var tvungen att starta om motorn för att den skulle gå OK igen. Men jag har inte råkat ut för detta efter den kvällen och jag har konstaterat fel på LMM.
Hej,

jag har ett liknade, kanske samma?, problem med min. Vid vanlig lugn körning märks ingenting men den misständer om man gasar på 5:an/6:an vid låga varv (1200-1500). Verkar också ge dåligt med effekt på mellangas. Dock känns det fint på höga varv. Bränslepump?

/// Fredrik

Ja vi var tvugna att starta om bilen efter att den blev så där. Jag tycker att om de hade varit pumpen som inte orka med så hade den ju gjort de efter att man släppt gasen igen. Men man e tvungen till att stanna bilen. Tror ni på LMM då? Dom ska enligt papper aldrig vara bytta.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.