|
|
|
|---|---|
|
Har monterat ett kolfiber insug me inbyggd lmm...haft det på i 3-4veckor... Bilen har gått bra tills igår, nu när man kör med den så går det inte att fullgasa alls... bilen bara blurrar å ryker svart rök ibland...händer inget alls när man gasar, å tomgången pendlar upp å ner mellan ca. 300rpm till 1200rpm...(detta har hänt innan lite då bilen varit kall men har försvunnit efter man kört nån km...) fast nu e det så hela tiden..även om bilen e varm.. innan det här hände så har bilen ryckt lite då å då å tomgången har pendlat upp å ner, å sen helt plötsligt så e allt normalt igen..jämn å fin tomgång å gaspådrag.. testade att koppla av sladden till lmm då gick bilen som vanligt ungefär, lite sämre går den..fast tomgången brukar hänga sig vid 1200rpm...men ibland e den som den ska.. Vad kan det vara för fel? kan det vara lmm sensorn? luftläckage på nån slang, tändstiften? tänkte me på ifall den får för mycke bränsle om lmm spökar.. Tacksam vid snabba svar...behöver få iordning på bilen... Niklas Olsson, BMW M3-94 Bilder: Länk | |
|
Svarar i denna tråden då :) Prova först att mäta LMM och se om det står normalt till där. Effekt är inget utan kontroll! Kim Karlsson, Kalmar |
|
|
hur mätar jag lmm? Niklas Olsson, BMW M3-94 Bilder: Länk |
|
|
man mäter resistansen mellan kontaktstiften, det ska inte va OL. Men minns inte hur mänga sladdar det ska va och sådär. Kan se om jag hittar det någonstans. Effekt är inget utan kontroll! Kim Karlsson, Kalmar |
|
|
jaha okej, har tyvärr inget mätinstrument men får försöka låna ett av nån..det e 4 stift i kontakten i lmm...4 kablar går till den.. Niklas Olsson, BMW M3-94 Bilder: Länk |
|
|
Mm, mät bara så att två kablar inte visar någon resistans. Om du har vägarna förbi kalmar så kan du låna en multimeter alt att jag mäter åt dej. Effekt är inget utan kontroll! Kim Karlsson, Kalmar |
|
|
En kompis kom me en multimeter å vi mätte på lmm som sitter i insuget och min som jag hade innan...vet inte om vi mätte rätt... på den inbyggde lmm så fick vi ett värde på 64 (mätte på stift 1 och 4) och de andra var OL... Mätte likadant på min som jag hade innan som ska fungera, visade värde 11 och de andra var OL.. Testade att mäta för skojs skull på hans 323 och där visade det värde 3... Niklas Olsson, BMW M3-94 Bilder: Länk |
|
|
update! testade att byta ut lmm sensorn...och resultatet blev :-) Bilen går som den ska nu...bilen går mycke jämnare och drar på mer känns det som, måste ha varit fel från första början på den andra lmm..tycker att bilen känns piggare än vad den var innan den la av... Niklas Olsson, BMW M3-94 Bilder: Länk |
|
|
Okej, Bra att det inte va värre då :) Ja antagligen så va den dålig innan då dom inte bara lägger av helt plötsligt. Effekt är inget utan kontroll! Kim Karlsson, Kalmar |
|
pg_ice |
nja nu har du väl fel igen :) bilen gick ju perfekt för nån vecka sen va och sen PLÖTSLIGT bli markant sämre. låter som den har lagt av ja. eller menar du att LMMen vart dålig över natten :)? fn det var ju det jag sa att det var LMM ;) snacka om säker alltså eller hur :) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.