|
|
|
|---|---|
|
Tjena som topic lyder, när ja bromsar och sedan släpper pedalen så hör man att de glappar i framvagnen.. har ryckt o dratt i alla leder men kan inte hitta nånting. de ända är att när man drar bromsskivorna fram o tillbaka så känns det så borde ju vara där.. Någon som har/haft samma problem o hittat nån lösning? | |
|
Det är troligtvis casterstaget med tillhörande bussning som är dåliga, de ger det glapp du beskriver. Mycket vanligt fel på E34. Det är nr 7 på bilden: Länk ____ You're Solid Gold, I'll See You In Hell |
|
| Okej.. Tackar. Finns de nått annat ord för de? sökte på typ mekonomen o där fanns inget caster stag, men är de typ nedre länkarm? | |
|
Gunsten: Nej, det är övre länkarm... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Bytte du övre länkarmen? Fått väck felet? Har precis samma! Är det ett stort jobb att byta det?? |
|
|
Är främre och bakre som man menar isf, även stabilisatorstagen kan ge dessa symptom. När jag ändå var i farten så bytte jag , Främre länkarm med spindelled,stabilisatorstagen och styrlederna , allihopa och nu är den tight o fin igen.... Då ska man även passa på att dra åt 32mm muttern på styrstaget(över pedalerna), styrsnäckan kan man justera lite försiktigt...(hjulen i luften rakt fram) Kostnad för mig blev ca 1000 kr(jobbet själv, + rabatt) Mvh Niklas |
|
|
Ja just det byter man bakre länkarm med spindelled så ska man beställa bussning till 750 ist den är hårdare än vad den är till 5 serien.... Mvh Niklas |
|
| Är bakre länkarm det en del kallar övre länkarm? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.