AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.415

glappar när man bromsar

Gu
53
Gunsten
535 -88
Tjena som topic lyder, när ja bromsar och sedan släpper pedalen så hör man att de glappar i framvagnen.. har ryckt o dratt i alla leder men kan inte hitta nånting. de ända är att när man drar bromsskivorna fram o tillbaka så känns det så borde ju vara där.. Någon som har/haft samma problem o hittat nån lösning?
Det är troligtvis casterstaget med tillhörande bussning som är dåliga, de ger det glapp du beskriver. Mycket vanligt fel på E34. Det är nr 7 på bilden: Länk

____
You're Solid Gold, I'll See You In Hell
Gu
53
Gunsten
535 -88
Okej.. Tackar. Finns de nått annat ord för de? sökte på typ mekonomen o där fanns inget caster stag, men är de typ nedre länkarm?
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Gunsten: Nej, det är övre länkarm...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Bytte du övre länkarmen? Fått väck felet? Har precis samma!

Är det ett stort jobb att byta det??
Visa användare
661
nikke25
BMW 540/6 Touring -96

BMW 523 IM -00
Är främre och bakre som man menar isf, även stabilisatorstagen kan ge dessa symptom.

När jag ändå var i farten så bytte jag , Främre länkarm med spindelled,stabilisatorstagen och styrlederna , allihopa och nu är den tight o fin igen....

Då ska man även passa på att dra åt 32mm muttern på styrstaget(över pedalerna), styrsnäckan kan man justera lite försiktigt...(hjulen i luften rakt fram)

Kostnad för mig blev ca 1000 kr(jobbet själv, + rabatt)

Mvh Niklas
Visa användare
661
nikke25
BMW 540/6 Touring -96

BMW 523 IM -00
Ja just det byter man bakre länkarm med spindelled så ska man beställa bussning till 750 ist den är hårdare än vad den är till 5 serien....

Mvh Niklas
Är bakre länkarm det en del kallar övre länkarm?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.