AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.180

El-rollon går ej.

Visa användare
87
Mudden
BMW 330XI -01
BMW 740iA -93

Tjena. Sökte igenm forumet, men tyckte mig inte hitta ett inlägg som besvarade mina frågor så..

Har el-rollo i min bil, och den har funkar perfekt fram tills alldeles nyss typ.. Då den bara helt tvärt la av. Tänkte låta den vara upphissad medans bilen står parkerad, har solgardiner på alla andra rutor oså, så det inte ska bli så varm, men tji fick jag.

När man trycker på knappen för att fälla upp den så klickar ett relä till, sen händer inget mer. Trycker man på ner-knappen, så klickar reläet till igen, men utan att nåt mer händer...

Vad kan vara fel ?
Ska man riva ur hatthyllan, och hur sitter hatthyllan fast ?
Tar man loss den från bagageutrymmet ?
Visa användare
87
Mudden
BMW 330XI -01
Föressten så hittade jag en länk som stod skrivet i tråden "Hur få bort hathyllan" som beskrev på E38 hur man skulle göra. Från den sidan var det ytterligare en länk till hur man gjorde på E32 så...

Om det nu är så att man måste ha ner hatthyllan vill säga, vilket jag utgår ifrån.
Ma
213
Matte78
730iA -90
Tjena!
Hatthyllan måste bort för att kunna komma åt rollo-motorn,även ryggstödet.

Förmodligen är kuggarna bortnötta på alu-hjulet.min gissning.

Du måste bort med ryggstödet samt "täckplasten" på C-stolparna för att få loss hatthyllan.Själva hyllan sitter endast med "plastnitar" i framkant, iaf på E34 men det är säkerligen samma på E32. Bytte själv elrollo-motor på min E34 (E34 & E32 har samma elrollo-motor) o det var inte svårt alls, så om det nu är motorn som gett upp så kostar en ny ca 1500kr på BMW. Har för övrigt min gamla fungerande elrollo-motor kvar, den har dock det "vanliga" felet, dvs att kuggarna är något slitna i det nedfällda ändläget (knäppande ljud) men fullt funktionsduglig bortsett från detta, bytte för jag stod inte ut med ljudet*haha*.
po
1.178
powertoy
750iA-97 Individual step.TV/Nav.
528i -82
Länk för E38

Länk för E32
Visa användare
87
Mudden
BMW 330XI -01
powertoy> Länkarna gick till samma sidor som jag beskrev tidigare :)

Men tack iaf. :)
LT
673
LTK
E39 525i Touring M-sport -04
Rollon fungerar nog inte för att dimljusen är tända för ofta *host*

M V H Johan

Visa användare
87
Mudden
BMW 330XI -01
LTK > Det är ju det som får E32:an att se sådär lite extra fet ut... Jag vet att du gillar det ;)

Och högberg kan inte, eftersom den ena lampan är trasig.. Hihi..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.