|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, Jag undrar om jag kan jag byta min lilla förddator till den stora och då kan jag få till gång till alla funktioner som finns i den stora? Eller måste man köpa andra tillbehör för att få till gång till alla funktioner eller är de så enkelt o bara byta färddatorena? Mvh Robin | |
| jag skulle byta bil. jobit som fan | |
|
georgios: jobbigt som fan är absolut fel sätt att utrycka sig... dieseldrugs: jag har själv tittat på att genomföra denna operation på min bil. det är långt ifrån omöjligt, men det är en del småpulande, är en del kablar som behöver dras... på datorn hemma har jag en länk till en sida som beskriver hur man gör... länken finns nog i nån mer tråd här på forumet skulle jag tro om du söker bland trådarna... |
|
|
Jimmyboy: Jag (TSW) :) Såhär är det pojkar och flickor.. Det krävs några kablar från OBC till MÄTARHUSET för att aktivera alla andra funktioner, såsom CONSUM, SPEED, DIST, osv osv, man behöver ett till kontaktstycke samt flytta om lite kablar. operations tid: max 2 timmar.. jobbigt som fan? Neeeeeeej! Detta är en myt att ta död på.. Sen så, om man nu inte har det "vita" andra kontaktstycket, kan man ta ett likadant som man har (finns på alla E36 på skroten) och skära av plastbiten, då passar den i det vita uttaget på OBC (det är alltså bara en liten plastbit som skiljer dom åt (och färgen)) Jag har inte orkat göra en guide om just det här, dels då det finns på nätet (som faktiskt stämmer), och man kan kolla i el-schema. Det är en mycket mycket enkel operation. Check Control däremot, då skiljer sig männen och pojkarna åt ;) Monterade även det på min E36, tog runt 1 dag total tid, men jag jobbade då & då med det, myyyycket el-schema läsning vart det, och det går åt runt 41 meter kabel, men det funkar hur bra som helst :) Så, sluta tramsa om att lilla -> stora OBC är omöjligt, har man gjort det 1 gång gör man det lätt på 1 timma och runt 2 meter kabel & lite kabelskor. Inköpslista: -2 meter kabel -Kabelskor -Ett till kontaktstycke till OBC (gå på skroten) -Lite tålamod Lycka till! |
|
|
Död på myt nr 2: Nej, man får inte massa check control error om man byter upp sig, eftersom CC modulen saknas helt så säger den 1 gång "Check Control Inactive" , sen säger det inte så mkt mer. kopplar du däremot in Check Control Modulen men inte drar alla kablar, då bong bong bong'ar den hela dagen :) |
|
| Bravo till ala är som kan fixa det. Jag skulle säkert tapa närverna. | |
|
Hmm såg att länken handlade om färddatorn.. Slirar av lite på ämnet men... Min bil är tyskimport så texten på knapparna är aus deutsche. Är väl inte världens största grej att bry sig om, men är det lätt att byta knappsattsen till svenska så varför inte. Någon som vet? Simma lungt! // Sjöling |
|
| Svenska knappar finns inte, däremot engelska knappar, meeen majoriteten är tyska dessväre. Språket i färddatorn ändrar man lätt, se mekartipsen. | |
|
Ja språket i datorn har jag allt ändrat.. hehe hade inte varit grannt om de bara fanns tyska på den :P Simma lungt! // Sjöling |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.