|
|
|
|---|---|
|
Har idag fått konfig:en av min uppdaterad. Nu har jag "Selektiv c-lås upplåsning" påslagen. Det innebär att vid första upplåsningstryck på fjärren så låser bara förardörren upp, vid andra trycket så låses resten av dörrarna upp. Dessutom är auto-låsning av c-lås vid hastighet över 8 km/h också aktiverad nu. Det blir bara bättre och bättre.... Mvh Björn | |
|
Björn, har Du inlagt så att varje nyckel har sin egen inställning av säten mm.? ,jag har tänkt att lägga in lite av det där men varit lite fundersam om det blir knöligt iom att jag använder den nyckel som är närmast. MVH M-Maker M-Maker |
|
|
M-Maker, har inte möligheten i min att spara inställning av säten och sånt då den möjligheten inte kom förrän 9/98 på E38 så har ingen riktig pejl på det. Namnet till trots är det bara "Car Memory" före det datumet, nyckelspecifika inställningar är inte möjliga förrän från dess. Ett tips jag i alla fall kan ge är att be verkstaden skriva ut alla "C&K Mem" inställningar från DIS:en, då ser man vilka möjligheter som finns på just den specifika bilen. Har just fått det gjort på min och det är lite kul att se vad som finns även om det inte var så många mer spännde möjligheter än jag beskrev först på min bil. Vad jag vet är att de inställningar jag fick ändrade kan med de nyare möjligheterna antingen ändras för bilens alla nycklar eller specifikt för varje nyckel beroende hur man vill ha det. Hoppas detta bringar lite klarhet i alla fall. Mvh Björn |
|
|
Jag fick C&K Mem, utskriven förut men jag har arkiverat det "för noga", ska göra ett besök och få en ny utskrift, kan som sagt vara kul och se vad som går att göra. Det var med små olikfärgade klisterlappar till nycklarna för att kunna skilja dom åt. Jag har elinställbar ratt i min och den beter sig lite lustigt ibland, den "lyfter" varje gång man tar ur nyckeln för att underlätta när man stiger ur bilen, men sen går den tillbaka till lite olika lägen när jag sätter i nyckeln igen, om det har med nyckelminnet eller om det är nåt annat knas i minnet vete sj-tton. M-Maker |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.