AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.736

Har inget "pling" ljud i bilen..

Bl
479
Blomman
525D F11 M-Sport -11
118D E87 -09
Plingljudet som ska låta när det dycker upp ett fel i checkdisplayen tillexempel låter inte. hur får men tillbax ljudet?

Efter midsommar blir det undersökning.

MVH /// Paap R

Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Jag har samma problem i min. Paap, återkom gärna bär du vet vad som är felet. kanske är samma på min och då kanske jag har samma lösning fungerar för mig:)

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Förmodligen så är det någon som har tröttnat på plingandet och helt sonika monterat bort den lilla högtalaren som sitter under/bakom panelen under rattstången.

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
Eller också är den trasig, jag fick byta på min 535:a. Det är en liten grå cylinder som sitter fastklämd mot insidan av den stora kåpan under ratten.

____
You're Solid Gold, I'll See You In Hell
Paap Reeder
hm ... eftersom jag ännu inte fått ändan ur ... så har jag inte kopplat in automhalvljuset på min varför det där plingandet och pixlarna
"licht" är bra.
Skall ta tag i det efter 1/7 när 7-an åker på igen.

Jag tror att det är nått elektroniskt styrsel som är "fel".

En annan "kul grej" jag använt på M535:an´s "OBC" är att eftersom färddatorn visar rätt hastighet så knappar man in 210 och gasar tills det plingar. Ibland alltså ... bara för testkörning så man vet alla cylindrarna mår bra och inte finns nå gruff med facket eller så.

MVH /// Paap R

Visa användare
2.093
Andersson_CSI
Kalle:
högtalaren sitter kvar i bilen min.

/Fredrik

Hehe, jag hade ju detta problemet fast åt andra hållet för ett tag sen, blev galen av plingandet på "trunk open" och slet den ena kabeln till högtalaren.
Har du haft pling, men det har försvunnit?
Bl
479
Blomman
525D F11 M-Sport -11
118D E87 -09
Går det inte att prova gongen med ett batteri och höra om det är den som är trasig? Annars får det bli en på skroten och hoppas på att den är hel =)

Dhjinn
740iA E38
Min startade efter att BMW felsökt bilen.

//Thomas

Det är jobbigt att inte göra någonting...för man vet aldrig när man är klar.
Paap Reeder
... jag tror att min slutade vid senaste DIS?? men är osäker.

MVH /// Paap R

Visa användare
2.093
Andersson_CSI
Någon som fått ordning på det? Saknar ljudet:(

/Fredrik

Gu
195
Gumpy
330 -01
Min högtalare sluta också "plinga". Var bara att åka till skroten o plocka fram en likadan. En ny på BMW kostar mellan 6-700.
Paap Reeder
... det är väl inte i högtalarna som "plinget sitter" utan det är en separat s.k "gong-gong" som styrs från OBC´n som slutat "plinga".

MVH /// Paap R

Bl
479
Blomman
525D F11 M-Sport -11
118D E87 -09
Har inte gjort nått mer åt plingan än. ska ner till skåne nästa vecka och åker nog förbi nån bra skrot då. Jag hade för mig att man kunde stänga av den i OBC'n men de kanske jag har drömt =) Vet att jag fick spel på den i min förra E32'a och ville bli av med den då.

___
BMW 740iA Länk
Paap Reeder
Hej "gongo-boys"!

Har lusläst alla länkarna om OBC´n i hopp om att hitta nått om utifall att man kunde stänga av/på gong-gongandet men inte hittat det.

Är det således så att om det inte gongar så är själva gong-gongen kass??? ... men å andra sidan bör man väl ha ett avstängningsoption på en så pass fräsig bil??

Pillade isär själva gångongsdosan och den innehåller grejor som nog räckte till en veritabel transistorradio.

Ngn som har en gong-gongdosa till salu??

MVH /// Paap R

Iw
796
Iwarsson
530xd Individual -16
Det är bara heltimmes "gonget" som går att starta alternativt stoppa.

I tidsläget tryck s/r för att starta eller stoppa funktionen, visas med en liten symbol högst till höger i f-datorn.
Bl
479
Blomman
525D F11 M-Sport -11
118D E87 -09
Nu har jag köpt en gong-gong på en skrot i flyinge när vi var i skåne. Och nu plingar det så härligt igen =) Tog den från en E34 men de gick bra det med. Fick betala 50kr för den.

___
BMW 740iA Länk
Paap Reeder
... nu fick jag äntligen till det med ett fint gong-gongande igen!!!

Har varit bortrest några dagar och när jag kom hem låg det en finfin gong-gong i brevlådan.

Jackade in den direkt - kl 23.20 - och gong-gongade bort litet ljudabstinens.

Som en följd av litet "överbeställningar" så råkar jag nu sitta på 3 st. En skall jag ha i reserv men den 3:e ...? ... man bör ha en gong-gong i reserv ...

MVH /// Paap R

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.