|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
| Kenta: Hur breda däck har du? | |
|
Hallå! Jag tycker också att jag ligger ganska högt. 1,1 liter milen blandad körning. Bilen har rullat 1700 mil. 225-45-17 är mina hjul! |
|
|
Tjenixen gubbar! Jag har 225 fram och 255 i bak. Jag har haft ett antal BMW tidigare, Z4án med 3.0 liters maskinen och samma dimension på däxk och fälg Zán gick blandat på straxt under litern! Det är detta jag reagerar på och jag anser inte att en ny bil med denna motor (2.5 liters rak sexa) skall ligga på dessa siffror blandat? "Always a driving machine" |
|
|
Okej jag saknar ägget under pedalen men vad f..n det är en BMW jag rattar ! -:) men trots detta är förb,, för hög enligt mig? Jag fick en 335 ci i handen och när jag nollat färdatorn i min lånadede 335 ci VISAR SIG FÖRB.... SIFFRORNA I DENNA "BMW BÄSTA MASKIN NÅGONSIN" HA UNGEFÄR SAMMA FÖRB... SOM MIN 325Á ?! ÖNSKAR ÅSIKTER KRING FÖRB.. (325) DÅ JAG HÅLLER PÅ ATT RATTA DETTA MED BMW. "Always a driving machine" |
|
|
Inga åsikter kring förbrukningen på 325án ? "Always a driving machine" |
|
wowwe |
Jag hade faktiskt också hög förbrukning i början men det lossnade efter 1200 mil ungefär. Min drar nu runt 1,2 i stadstrafik . I min är det skillnad i förbrukning om jag kör på 95-98 eller 99 v-power faktiskt |
|
Tänkte att jag skulle slänga i 99 stället för Statoils 98á Borde inte vara någon skildnad men .. "Always a driving machine" |
|
|
Hrmm... Jag håller inte riktigt med... Statoils soppa är det sämsta jag kört på, jag börjar ärligt misstänka att de har samma i sina 95- och 98-pumpar, vi har nämligen aldrig märkt någon skillnad i förbrukning. Kör vi OKQ8 98 eller V-power pratar vi däremot några % lägre förbrukning. ....en vill man ju inte stödja norrbaggarna mer än nödvändigt. =) //H |
|
|
Bara jag slipper stödja Bush så är jag nöjd! Undrar när IKEA kommer med sin soppa? Hmm kommer bli lite konstigt om man skall säga att man har fyllt 57 liter Billy i tanken, hahaha. "Always a driving machine" |
|
|
0.69 tur o retur till Gävle är min senaste siffra. Det är rätt svårt att säga nått om dina siffror är för höga när vi inte kan köra samma bil och mäta förbrukning på samma exemplar. Keep Your Distance! |
|
|
Jag fick en ny styrbox efter 600 mil, förbrukningen hoppade direkt upp ett snäpp (ca en deciliter). Men efter 150 mil var det nere på väldigt låga siffror; med 16" friktionsdäck och saftig vinter som vi hade i februari gjorde jag Malmö-Norrköping 7,2 lit/100 km med farthållaren på 120km/tim (mätaren). 17" gör den "blandad" körning runt 8,5 - 8,8, och då ingår köer i Köpenhamn som ett stående (!) inslag. ---- BMW CS #6212 Kombi och bilbarnstolar - den moderne mannens attribut :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.