AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
4.025

Går det att hitta en fin M5 3,8 för säg ca 75-80 loppor...

Sida 1 av 3
Vad jag är ute efter är en fin och helst (helt original) M5 3,8 !
OBS !
Kom gärna med tips eller förslag på fina bilar !

Billy B10 , Alpina CS
Länk
Ja det gör det, just i dag hittade jag en Arktissilver-95 för €6666 i Tyskland, visst högt miltal, men med tanke på hur svårt det är att finna fina ex får man inte ha milskräck, det är dåliga ägare som dödar bilar inget annat.

Länk... Länk

Jag är sugen, men det räcker med 3st 400Nm E34 för tillfället.

Mvh Stephan
Stekaren
Nej nej nej det blir aldrig tillräckigt ^^
sa
554
sallepwr
M5 touring 1995
M5 turbo 1992
735ia schnitzer 1989
M535i
523 touring
M5 touring 92
Det går visst. Så kall som marknaden är för dessa bilar så går det även att hitta fina för de pengarna.
Men du lär inte hitta en "svensksåld, enägare, 8000 mil, alltid i garage och bara körd till sommarstugan på ´landet" -bil för de pengarna. Du kommer iof aldrig att hitta en sån bil, så ut och kolla efter bilar. Du lär spinga på mindre bra men de finns med största sannolikhet öven fina vagnar därute.
Jo altså att jag undrar är att jag "helt plötsligt" fått en som är intresserad av min alpina , och undrar / är lite nyfiken på en M5 "OM" man nu skulle besluta sej för att sälja den...

Är det hållbara motorer i dom , man har ju hört en hel del hemska historier om dom !

Sen så är jag inte rädd för en import m5 (med över 20 tm) bara den är välskött och servad!

Vad jag inte vill ha isf är en "nyimporterad" , säg importerad 2005 som "redan" har haft 5 ägare i sverige...... Det kan ju inte vara bra....

Billy B10 , Alpina CS
Länk
Billy: Ja det går säkert att hitta fina/ärliga bilar för den summan! Har själv en "tok-fint" ex som jag kostat på minst 80", o hade jag velat sälja den så tror jag nog att den skulle hamna runt 80-85" i slutpris, så nog hittar du en bra bil för den summan du nämner!!
Edit: ett "tok-fint":-). Den som Stephan735i länkar till kan mycket väl vara ett vettigt köp
Stekaren
Motorerna e mycket hållbara om man sköter dem rätt. Kan nog säga, utan att ha kört B10, att det är en markant skillnad på dessa bilar med M5an som fördel.
Da
80
Darky
M5 3.8 -92
Kika på denna Billy.

Länk

2 ägare sen 1998 är lite! Sen att den gått 10,500 mil är riktigt bra om det nu stämmer! Står inget om servicebok men den kan mkt väll finnas kanske bara glömt att skriva att det finns en! Värt att ringa på iaf tycker jag!

mvh / Martin
En vanlig B10 har inga bekymmer att köra jämt med en m5 3,6 , tro mej...
Det jag isf söker är en 3,8 ...

Billy B10 , Alpina CS
Länk
Länk

Denna tycker jag ser fin ut !!

Billy B10 , Alpina CS
Länk
Darky: Ja den M5'an ser onekligen fin ut också , trist bara att ac'n är paj.

Billy B10 , Alpina CS
Länk
Sålde min 92:a 15800 mil tidigare ägare hade haft den i 9 år bilen är i ett mkt bra skick förutom lite stenskott samt dåliga skivor fram, hade dessutom lagt strax över 30000:- på den innan jag sålde den på div fälgar däck koppling oljefilterhus lager osv osv.. den bilen sålde jag för 80.000.- och det var den absolut värd. Så visst kan du hitta en M5 i bra skick för dem pengarna.. Kan inget annat än att rekomendera dig en! SKITSKOJ!!

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Ja, att man hittar en fin för 75-80.000 kr må vara sant, men med hög mätarställning. Har man tur att hitta en som verkligen måste bli av med den kan man göra en väldigt bra affär. Det har jag erfarenhet av, men man kan inte utgå från att hitta ett riktigt fint exemplar för 75K, i såna fall skulle hela Sverige vara fyllt med fräscha bilar. Många tror dessutom att de har fina exemplar fast de i själva verket inte är alls fina.

Den som är Granitsilbermetallic som finns i Göteborg verkar vara vettigast.

M5 '95:an som var länkat till har jag hört hemska saker. Motorras, troligtvis hårt körning :) Sedan lite vandalisering! Inget farligt om man fixar till sånt som behövs. Den har heller inte komplett servicebok vilket gör att den heller inte borde kosta mer. Det exemplaret är perfekt för den som vill ha 1 av 404 handbyggda M5 1995. Då har man i alla fall en speciell bil + den kulören är heller inte så vanlig på den modellen.

//Schnitzer

M5 -95: Länk
Hej Billy!

Jag har en kompis till mig som ska sälja sin runt 80.000. Den är helt original förutom dock fälgarna som är bättre än original, 3,8 Diamant svartmetallic . Synd att jag inte har pengarna annars skulle jag köpa den. Det som är lite synd är att den inte har taklucka men den har i alla fall AC.

Den är alltid serva på BMW. min kompis är 65år så det är inget buskörd heller...

Mvh
Mauricio
Schnitzer; Många M5 E34 har fått motorbyte under åren, är det gjort på BMW så har nästa inga invändningar mot en sådan operation, omlack får man nog också räkna med på en brukskörd 11åring, hårt körd? Berätta mer, har du haft kontakt med ägaren?

Mvh Stephan
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Stephan735i:

Min kompis bor i närheten och känner till bilen. Jag skulle hellre vilja ha en M5 som har haft samma motor genom åren, men visst kan man göra undantag. Inte konstigt att den kostar lite då! Många tycker att det är helt "ok" om nisse på den lokala verkstaden har bytt motorn. Varför har de slutat med serviceboken??? Tyder på att det är någon som inte velat kosta på bilen.

//Schnitzer

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Kan referera till den här som har gått 37.100 mil. Den handlaren har jag haft kontakt med. Han fick utrustningslista! Där är priset helt ok. Han sa också att den var väldigt fin och verkar vara det på bilderna. Vet inte om det är fel kontrastlack på frontspoilern eller om det är jag som ser dåligt. Den silverfärgade är skumt billig och det kan vara mer än lite skönhetsfel att fixa på den.

Länk

//Schnitzer

Jo
1.142
Jojje81
740ia -96 19"
325Ci M-paket
Ser mycke bra ut efter så många mil!
Då blir man extra misstänksam mot alla M5or som är i liknande skick här i sverige.

Där fick man sig en tankeställare...

Mvh Jojje
Ba
18
Bassen
M5 3.8 -92
Tobbelito: japp den går som en dröm:)
Altså...jag är bara såå himla nöjd med min Alpina B10 , men nu har jag en kille som tjatar på mej att han skall få köpa den av mej.... Vad fan gör man.......
Och visst jag tycker dock trots allt att en Alpina alltid kommer att vara en med udda och exklusiv bil än en M5 MEN jag ändå himla sugen på en M5 3,8 gärna med 6-petad låda !

Vad faan skall jag göra ....ge mej tips tack!!!!!!!!!!!!!!!!!

Alltså jag är otroligt nöjd med alpinan.
Jag vet vad som är gjort / bytt på den då jag är enda körande ägaren i sverige (har ägt den sen 2001).....
Men samtidigt så är det nästan alltid kul med nytt också...

Billy B10 , Alpina CS
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.