AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
921

HJÄLP, det droppar nån slags vätska under z4...

ni
16
nike_blge
Z4 3,0(smg) -03
Var ute å körde lite igår i 20min inte speciellt hårt, kanske varvade max5500... sen när jag kom hem så hade det droppat nå vätska under bilen det blev en pöl under precis under stolarna så jag smaka på den men det smakade inte nå speciellt var lite ljummet å lite lent,, behöver hjälp vill inte åka förns jag vet vad det är...

mvh nicke
Det kan vara kondensation frön klimat-anläggningen
ni
16
nike_blge
Z4 3,0(smg) -03
men kan det verkligen vara så mycket?? det vart en lite pöl plus att man såg att det hade droppat lite efter bilen?
Det kan det, om acc har jobbat för fult.Kör du nercabbat och har acc på då jobbar den mer än när du har uppcabbat eftersom den känner av med hjälp av sensorn som sitter vid själva acc-knapparna
ni
16
nike_blge
Z4 3,0(smg) -03
OJ oj jag var riktigt orolig där ett tag... hade ner cabbat plus acc:n på så det borde var den isf.. men om inte vad kan det vara då, finns väl ingen annan vätska som ser ut som vatten å smakar som varmt vatten?

hur skulle man klara sig utan autopower medlemmarna=)
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Instämmer med ovanstående.
Pölen är kondensvatten från A/C:n.
Visa användare
51
Gad`
330eT G21 -22
525iT E61 -07
316i E30 -90
Jag kan också bekräfta att det är kondensvatten. Blir ibland mer än man kan tro. Det är mycket fuktigt i luften sommartid (~45% relativ fuktighet nu) också jämfört med vintern (brukar ligga på 5-20% RF).
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.