|
|
|
|---|---|
|
Har kolla lite här på forumet. Men vill ha mera info! Om man sätter på 18" eller 19" så kommer det se konstigt ut med standart chassie eller? Sänker man lite fram typ 20-30 så kommer det se bra ut. Men där bak då? Det finns väl inga fjädrar där bak eller? Har läst mig till att bmw kan sänka baken genom datorn. Hur mycket? 15-20? och vad kostar detta då? Hur har ni gjort? Har ni bilder på standart med 18 eller 19" och även efter när ni har sänkt? MvH Bmw 4-ever | |
|
Jag sänkte min 528T -98 med nivåreglering. Åkte in till BMW och de kopplade upp den mot deras dator och säkte baken tills jag blev nöjd. Kostade ca 400:- och tog ca 20 min. har för mig att jag sänkte ifrån 365mm till 345mm(hjulcentrum till skärmkant). Sedan sänkte jag bilen med 30mm fram. = nice/snyggt/stilrent/sportigt. "It's furious to be fast!" |
|
|
Någon som vet var man hittar framfjädrar med ca 30-35mm sänkning till 530 touring -01:a med nivåreglering bak . Jag hittar bara till 530 Diesel med nivåreglering. /Pulare |
|
|
Pulare; är det inte samma till alla e39? MvH Bmw 4-ever |
|
|
Verkar inte så om man tittar på listorna över vilka modeller som olika tillverkare har. Hittade en sats hos autoexperten Sachs för 8500:- lite dyrt för endast fjädrar fram???? /Pulare |
|
|
Kolla bildelsimporten Länk kan nog fixa Weitec fjädrar till framvagnen i alla fall till e 34:an var det möjligt. Mvh Danne |
|
|
www.forza.se, Hade deras H&R-sats på min gamla 540 touring och de är erkänt duktiga. Komplettera gärna med Bilstein Sprint dämpare, BMWs dämpare är sunkiga i jmf. Mvh Asken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.