|
|
|
|---|---|
|
Undrar om det finns nått ofelbart kännetecken på denna låda som kan vara bra att veta vid köp? Mvh | |
|
Har spekulerat länge i att många m5or rullar med 260lådor. Trots att det ska vara 280. Främst 3.6or då. Som jag försått så är dock m5 -260lådan längre än en 535 260låda. M5 har en distans typ, mellan huset och bakre kåpan. Har sett ca 15 st m5or med 260låda, så med största sannolikhet har de suttit 260lådor på m5orna, vad ETK än säger. |
|
|
Ok! Men hur känner man lättast igen en M5-låda? Vill ju inte betala för en och komma hem med en 520 låda pga. att man inte vet vilka nummer den ska ha eller hur den ser ut! Tacksam för svar Mvh |
|
| Enligt ETK ska alla M5or ha en låda som börjar på 280. Men jag har skruvat mycket M5 genom åren och faktiskt aldrig sett en 280! Dock bara hållt på med 3.6. resterande nummer vet jag ej i huvet | |
|
Den låda jag nu köpt har nummer: 2600130292. Någon som vet vad den suttit på eller vet var man kan kolla upp det? Mvh |
|
|
Vad jag har erfarit så passar inte M5 3,8 lådan på en 535 E34 då växelådsbalken blir vriden, men den passar mot motorn. Hur lådan från en 3,6 passar så har jag inte testat. men kan tänka mig att de borde vara samma sak om de kan vara till någon hjälp. |
|
|
Ska ha lådan på en M3 E30. Behöver veta vilken låda det är då jag ska köpa urtrampninslager och lite sånt... Mvh |
|
|
Slog på ett urtrampningslager som heter 21512226729 och fick fram detta Länk så med andra ord kan det inte bli fel lager, eller? Men jag kan tänka mig att du ändå måste mäta dig fram till slaget på själva gaffeln så att det blir rätt. //Ticco.com |
|
|
Både 3,6:an och 3,8:an har 280 låda. Dock så har den samma främre hus som 260:n, därav samma gjutnummer. Men som tidigare sagts här så är 280:n längre än 260:n, och gjord i 3 delar. Mvh Ulf |
|
|
Perfekt... Då har jag rätt låda och urtrampninslager:) Bara att anpassa längd på "armen" som håller växelspaken och kardanen. Och såklart modifiera växellådsbalken. Mvh |
|
|
Är det samma på M3E30-lådan också? Alltså att den har samma främre hus som 262? Har bara sett M3-lådor med 262-beteckningen och aldrig 265 vilken ju M3E30 ska ha. ///BMW - Was sonst! |
|
| Kan kolla på söndag om jag kommer ihåg det...:) | |
|
Verkar som det är samma där ja. På min stod det: 2620051090. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.