|
|
|
|---|---|
|
Jag undrar hur jag får bort min original kassett radio som sitter i min 535 -89 ! Någon som vet ? Billy B10 , Alpina CS Länk | |
|
Det har jag gjort på min men det var inte igår :) På sidan/kanten ska det finnas såna små luckor eller klips som ska kunnas vika ut eller ta bort med en liten mejsel eller kniv. Där siter en eller 2 skruv per sina troligen insex. Lossa dom så får du ut stereon. BMW - Beroende Med Wilja! |
|
|
Ok...tack för tipset !!!!! Ska kolla upp det snarast ! Billy B10 , Alpina CS Länk |
|
|
Nej....det fungerar inte att göra så med denna radio jag har... den heter "BMW BAVARIA Electronic C"...... Altså det finns inga små luckor att ta loss.... Hur fn ska man få bort radion ?!?!?! Billy B10 , Alpina CS Länk |
|
|
Kanske kan gå med en lång mejsel eller en kniv o pressa den in mellan radio o sidan/väggen? Går det att ta bort nån kåpa runt radion? BMW - Beroende Med Wilja! |
|
|
Nej det verkar inte va ngn bra idé att bända med en mejsel.... Då det knakar "illa" om plasten.... Vad jag kan se så finns det inga kåpor att ta loss från den radion.... Billy B10 , Alpina CS Länk |
|
| Med största sannolikhet lyckas du få ut den genom att ta t ex ett på längden delat kontokort och sticka in mellan panelen och stereon. Funkar även med ett lite gröve bladmått som du inte bryr dig så mycket om. Det är lite småpilligt, men jag har lyckats på detta sätt varje gång det krånglat, även på en gammal Becker (som jag tror tillverkade Electronic C åt BMW). | |
| Grävde fram min gamla Becker och ser att där sitter "hakarna" i hörnen i överkant på stereon, så testa med kontokortet/bladmåttet där om du inte lyckas på annat sätt. Hakarna är halvmånar som ska tryckas neråt/framåt mot fronten på stereon. | |
|
Anders N: Är det på ovansidan och undersidan endast den har "hakar" ?? Kan man ta ovansidan helt först eller måsta man ta alla 4 spännena på en gång ? Billy B10 , Alpina CS Länk |
|
| Sitter bara på ovansidan: Länk Vinkla in bladmåttet/kontokortet så att det hamnar bakom haken (vänstra pilen) och för utåt så att haken går i riktning som den högra pilen. Lite halvdant förklarat kanske, men... :| | |
|
Problemet är nu att jag inte ens kan få in ett bladmått , så pass tajt är det... Får jag bara in "måttet" så ska det nog ej vara några problem.. Billy B10 , Alpina CS Länk |
|
|
Ah.... Fick igår bort radion.... Men nu är det så att hur fa skall man koppla in högtalarna ??? BMW har verkligen ett märkligt sätt att koppla dom... Billy B10 , Alpina CS Länk |
|
|
köp en ISO-adapter! Så slipper du förstöra orginal-kabelhärvan. |
|
|
Ja det var ju det jag gjort med den passade inte fast det stod 1988- (och min är -89) så jag har kopplat om lite och nu fungerar det som det skall... Billy B10 , Alpina CS Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.