|
|
|
|---|---|
|
I kombiinstrumentet mellan hastighets och varvräknaren har man litet fönster för bla ASC+T eller DSC kontrollampa. Sen finns det plats för en på vönster sidan och en på höger sidan om ASC+T /DSC. I den vänstra har jag en konsig grej. Den lyser aldrig men är intressant. Det finns 2 st kombiinstrument. Jag har nr 2 med Check-control. Den utan C-c har ju en nivåreglerings kontrolampa men inte i min. Där finns det 2 bilar efter varandra! Liknar en bilkö! Vad är det för nåt? Hade varit kul att veta! MvH Bmw 4-ever | |
| kan det ha med PDC att göra? alltså mäter de avstånd till framför eller bakom bilen. | |
|
ingen aning Har pdc där bak men med bara ljud! MvH Bmw 4-ever |
|
|
åk till BMW och fråga då. |
|
|
Till vänster är det två bilar och till höger en pil uppåt, är det dessa du menar? Kan kolla hemma senare om du inte har instrukstionsbok. /Manray/ |
|
|
Såg nu att det var dessa bilar du menade, kollar hemma sen! :) /Manray/ |
|
|
Konstigt, hittar ingen info om detta. Symbolen finns inte med i boken, mäkligt... Har själv kollat upp detta tidigare, var säker på att jag tittade i instruktionsboken, men tydligen inte. :( /Manray/ |
|
|
Det sitter väl samma instrument i E39 och E38 och isåfall så borde det vara kontrollampan till den aktiva farthållaren som endast fanns -01 till E38?! Pil uppåt är väl säkert kontroll/varningslampa till nivåregleringen bak. M V H Stephan Dagbok:Länk |
|
|
Helt korrekt, ACC är det ju! /Manray/ |
|
|
manray: vad menar du med det? Vadå ACC? MvH Bmw 4-ever |
|
|
Peter: Active Cruise Control dvs aktiv farthållare. M V H Stephan Dagbok:Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.