|
|
|
|---|---|
|
Ibland när jag ska starta bilen så startar den inte, eftersom säkring nr 26 går sönder, den är till instrument kombinationen och ruckfahrscheinwerfer (vet inte vad det betyder nåt med bakjus tror jag). Efter att jag har bytt säkring så startar den men om den har stått några dagar så måste jag byta säkring. Nån som vet var detta är för fel och hur det kan fixas? Tack på förhand. | |
| Rückfahrscheinwerfer = Backljus. Kolla så du inte har kortis i någon av backlyktorna, då borde säkringen gå så fort du lägger i backen! | |
| SpaceAce: Fick du någon ordning på felet? En kompis har exakt samma problem på sin M3 -95. Berätta gärna hur du åtgärdade felet! Eller är det någon annan som vet vad det är? | |
| Lämnade till slut in den på BMW verkstaden och felet var fel vid uppvärmning av antispinn spjäll, det var nån givare som satt vid insugningsröret som fick bytas. | |
E30 Beemah |
hmm vanligt fel på 325:or E30 Beemah |
| Nu så är det samma fel igen men nu vet jag att säkringen går när man vrider om tändningen för att det klickar till framför instrument panelen. Tror inte det har med backljusen att göra och det kan väl inte vara samma grej som gått sönder som de bytte på bmw eller? Ska man lämna in den på bmw eller kan det vara nåt annat? | |
| det är inte kraften till startmotorn som låter då. elelt att den börajr ladda upp trycket. | |
|
det kan ha med bakljusen att göra då det är ett vanligt fel på e30 ( enligt bmw också ) den kabeln som ska ge signalen till bakljusen sitter nämligen under växelspaksskyddet och skaver mot karossen (hålet) vid varje växling och tillslut så blir det kortis då kabeln är tillräckligt nött, bara att dra nytt då den bara är ca 30cm lång och sätt då dit ett riktigt skydd runt den jag har haft det på samtliga e30 jag haft antingen har jag haft otur eller så är det vanligt som sagt,hehe Länk |
|
| Måste man riva upp hela skiten runt växelspaken då? | |
|
jo men det tar ju bara nån minut att ta bort sakerna för att kolla om kabeln är skadad ta bort knoppen(ryck snabbt) ta bort damasken runt spaken och sen finns det en mutter längst bak under askoppen (som du lyfter bort) och sen bara dra bort mittkonsollen Länk |
|
| Hur får man väck armstödet? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.