|
|
|
|---|---|
|
Kör man i motorvägsfart så känns bilen spårkänslig. Ska det vara så? Däcken som sitter på är kumho börjar bli rätt så slitna. 225/55-16" på bmw orginalfälg. Har hört att det hjälper med att byta till breddare däck där bak. Enligt instruktionsboken så ska det vara breddare där bak typ 235/45-17" fram och 255/40-17" bak. Så nu blir det 18 eller 19 med 235 fram och 265 bak. Har ni egna erfaranheter ang detta? MvH Bmw 4-ever | |
|
Jag har Nankang 235745 R17 o dom är oxå spårkänsliga men det beor mest på vägen o hjulintslningen. Ju bredare däck desto mer känsligt är det. Peter BMW - beroende med vilja |
|
|
Jag kör Nokian NRY 235 fram o 265 bak på 18" Bilen går som på räls, inte den minsta spårningstendens+ härligt grepp och tysta Sk*tnöjd:-) mvh Göran Min bil Länk |
|
|
Kör på Michelin Pilot Primacy 235/40 17. Har under en veckas tid provat mig fram gällande däcktryck. Började med 3 kg fram och 3,2 bak detta vid varmadäck. Resultat spårkänslig. Sänkte däcktrycket med 0,1kg fram och bak. Fortsatte så tills jag blev nöjd. Har nu inte någon spårkänslighet oavsett hastighet. Fram 2,7 kg vid varmkörda däck Bak 2.9 kg vid varmkörda däck Däcktrycket sänktes med ca 0,2 kg när de var kalla. Prova med att justera däcktrycket. Det hjälpte för mig iaf. /HK |
|
|
Är inte fälgen en typ 6,5" fälg. Farsan hade det med 225:or på sin 320, gick ju f-n inte å åka på. Har även hört andra klaga på originalfälg med 16" och 225:or.. |
|
|
fälgen är org ´som följde med bilen när den var ny så jag vet inte vad för bredd det är på fälgarna. 225 är ju det minsta som ska sitta på bilen vad det gäller 16" så dom borde vara anpassade till däcken eller? Har hört av fler att man inte ska ha samma dimesion runt om vad det gäller bredd. MvH Bmw 4-ever |
|
Juhas 530i |
Ja, däcken blir ju bredare och bredare och desto bredare dom blir ju mer spårar bilfan. Har man dessutom 3 kg lufttryck, jo, tjena! Jag kör med 225/50/16 med fälgbredd 8.5 på min 530 runt om, köpte en Saab 9000 CS idag med 195/65/15 däck på, jävlar vad mycket stadigare den går än Baijern! Tyvärr! Har märkt det tidigare med vinterdäcken, trivs mycket bättre med dom. Mvh Juha |
|
Måste dela med mig av glada nyheter... Har nu 235/35 på 8,5 och 265/30 på 9,5-19" och vilket skillnad det blev! Bilen är ännu roligare att köra! Behöver inte längre hålla emot ratten när man kör! Helt underbart att köra nu. Tror att med breddare fälgar/däck blir bilen mycket stabilare. Vill ni glömma spårkänslig bil så byt till breddare däck/fälgar där bak! MvH Bmw 4-ever |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.