|
|
|
|---|---|
|
Min 330 vägrar att starta. Jag körde bilen i förrgår och den gick då hur bra som helst,men så nu idag när jag skulle starta den så gick det inte. Jag får upp ett felmeddelande på displayen som ser ut som ett kugghjul med utropstecken inuti sig. Upplever också att att displayen skiftar i ljustyrka..:S Nån som har en blekaste aning om vad detta kan vara? | |
|
Utropstecken med kugghjul är väl nåt med växellådan?? Torde betyda att den även spärrar bilen från startas då. Kolla instruktionsboken. |
|
|
Det står såhär i instruktionsboken.. Växlingselektronik: Om kontrollampan tänds,föreligger en funktionsstörning i växellådan. Växelväljaren kan ändå ställas i alla lägen men endast vissa växlar kommer att användas. Undvik att belasta bilen hårt och uppsök närmaste BMW-verkstad. Min biljäkel startar ju inte ens? Kan det vara nånting med batteriet som ställer till det? |
|
|
Hej! Trist med problem. Ett riktigt långskott: det kan vara batteriet. När min Jaguar vägrade starta härom veckan (pga dåligt batteri) visades ett liknande felmeddelande i färddatorn (traction failure). Bytte batteri och sedan startade katten felfritt. Hoppas att det löser sig! Don't dream it, drive it |
|
|
Tretretti; Testade att starta upp bilen medhäljp av startkablar och det funkade. =) Troligtvis så är det batteriet som börjar krokna eller så att det är nånting som ligger och tjuvdrar. När batteriet är slut så bygger inte smg'n upp något tryck därav felmeddelandet...tror jag :P |
|
| Skönt. Om det nu bara är batteriet. Ladda o kör, och kolla felet som sagt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.