AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.341

MDS fatboy 12 " Basar + slutsteg - byta mot Hartge 16 " fälgar med däck?

alex_328
har en vänn till mig som vill byta hans baslåda Mds orgina med som har 2 st MDS fanatic fatboy 12 " basar ska ligga på 700 RMS watt enligan han + ett slutsteg som ska klara att driv båda basarna riktigt bra ..

Jag tänkte byta mina 16 " hartage fälgar med 2 bra däck (205-50-16) och 2 st slitna däck

Bra eller dåligt byte !

Sen en annan fråga .. angånde kablar !

gör det någon skillnad om man har tjockar ström och jordkabel än en lite tunnare .. dvs 32 kvadrat mot 21 typ .mm.

behöver en halvmeter kabel .. så det bör ju inte bli några förluster dirkt . till skillnad om jag hade behövt 5 meter kabel .
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Skulle tro att beg värdet på hans MDS grejor ligger runt 2000kr max så det beror på vad du anser dina fälgar är värda. Om vi snackar 0.5m kabel till 1st normalt slutsteg så räcker 16mm2 gott och väl.
alex_328
Gjorde bytet .. den dunkar bra kan jag säga ..

men ni som har baslåda på en sedan bil, har ni basarna vända inåt mot bilen eller utåt ! ?

har mittenarmstöd bak.. där det sitter en skyddsplåt .. skillanad om man tar bort den o vänder basarna innåt med basbortarna där ?.

hur har ni gjort ?
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Gör som skrivit i slutet dvs öppna skidluckan och vänd lådan mot ryggstödet , tänk på att du bör ha ca 5-10cm imellan låda och ryggstöd samt att det blir bäst om du tätar runt lådan så att så lite bas som möjligt går ut i bagaget.
alex_328
Lådan är Otädad :S ! MDS orginal låda med MDS orginal basar !

Blir det någon skillnad om jag tar bort skidluckan ?

hur har ni byygt ?

bästa bore om man tog basprotar genom hatt hyllan
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Jag skrev inte att du skulle täta lådan utan runt lådan dvs mellan låda och ryggstöd så att all bas tvingas ut genom skidlucke hålet som du givetvis först öppnar upp. Att dra basportarna upp genom hyllan passar inte bra ihop med din låda då det skall vara bandpasslåda isåfall och du har basreflexlåda.
alex_328
Okej får speicail bygga lådan så jag drar basprotarna genmom hatt hyllan .. ..

sne uppgradera hötalarna o 2 diskanter till där bak.. men det ommer med tiden .,.
An
779
Anders Olsson
M Coupe 99:a
alex_328: Lyssna på Hewi, om du inte förstår så fråga igen?

Z MMM Coupe
alex_328
hur ska jag kunnat äta lådan mellan lådan och ryggstödet när .. basarna slår mot ryggstödet :S
An
779
Anders Olsson
M Coupe 99:a
Först skär du upp ett hål där skidluckan är.
Sen tillverkar du en ram i trä som den ena sidan passar mot lådan & den andra mot ryggstödet (ungefär 1dm luftrum mellan låda & ryggstöd) skruva ramen i lådan täta fogen med ex. silicon. Sen häftar du fast en fönstertätningslist på ramen mot ryggstödet. Skruvar fast hela paketet rakt igenom plåten i ryggstödet..

Bättre än så blir det inte & skrota det där med diskanter i hatthyllan. Ljud ska komma framifrån =)
Lycka till..

Z MMM Coupe
alex_328
hmm får fortfarande ingen bild hur det ska se ut ! riktigt .

någon som har en bild kanske .. min baslåda är liksom MDs orginal så jagkan inte få in den så himmla långt i skuffen för det är hemskt bred !
Anders;

Funderar på att anamma din idé. Var skulle du placera bas refl röret?

/Thomas
alex_328
Snyggat blir om man gör en sluten slåda med basarna inne i lådan om är längst inne mot ryggstödet sen basbortar genom hatt hyllan .

MDS orginal lådan är på tok för stor..får inte plats med något annat i bagaget .. än den o mitt steg
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.