|
|
|
|---|---|
|
jag har beställt tid nu.. om några veckor.. och jag funderar på va dom säger om t.ex fälgar (17"), DTM Cornersplitters och sänkningen osv?? hur blir de me lysena när jag har sänkt den.. tacksam för svar!! MM Spider 17" | |
|
Jag var och besiktigade bilen förra veckan. Snubben anmärkte på mina 17" hjul och sade att det är förbjudet på E30. Märk väl, han nämnde ingenting om hjulomkrets eller annat, utan bara att det inte får vara 17". Men men, jag hade tur i alla fall. Han var snäll och lät mig gå igenom med 17", tonat runtom och röda bakljus. Han frågade även vad omlackningen kostade... Lite kul eftersom det är orginallack. :) MfG, Klaus. |
|
|
Det där med besiktningsmän kan ju vara lite jobbigt. En del har ett oerhört stort behov av att hävda sig som självutnämda experter. Jag säger inte att alla är jobbiga men det finns ett gäng som kanske inte riktigt passade in som bilmek efter gymnasiet och som tycker att besiktningsman är det bästa man kan vara i bilbranchen... who dares wins... |
|
|
Jo. Det där med ljuset brukar dom faktiskt justera åt en om det skulle stå fel. Så länge du inte kör med highjackers där bak så ska det nog stämma... who dares wins... |
|
|
Varför får man inte ha 17" på en E30? Jag trodde att det endast var rullningsomkretsen som inte får ökas med mer än 5% från original samt att fälgarna inte får bredda för mycket utåt.. www.malte-racing.com |
|
| Man får visst ha 17" på E30!.. Besiktade min med 17"arna på och fick inte en enda anmärkning!.. | |
|
Ni har rätt. Storleken på fälgarna saknar betydelse, det är omkretsen som ska vara +/- 5%. Jag tänkte börja käfta emot, men ångrade mig då jag inte ville provocera i ett sådant känsligt läge. Det är läskigt egentligen att SBP inte har koll på reglerna. Jag skall skicka ett lagomt argt e-mail till dem och kräva att de tar fram ett utbildningsprogram för sina medarbetare. Tjänstefel är vad det är. MfG, Klaus. www.klangkraft.com |
|
|
sist jag frågade så sa dom att "så länge inte hjulet sticker ut utanför skärmkanten så är det ingen fara" Mvh Johan |
|
|
När det gäller storleken på fälgarna har det som nämts "mindre" betydelse. Det hela är ganska logiskt egentligen, Ju större fälg man väljer desto mindre "gummi" har man.....ju mindre fälg desto mer "gummi har man....givetvis ska man försöka att hålla sig inom +/- 5%. Problemet ligger nog mer i bredden på däck/fälg när man går upp i tumm. det har en viss tendens att bli bredare och bredare och bredare. |
|
|
Strålkastarinställning SKA dom göra åt en om det är möjligt (=ej fastrostat eller dyl)!! Kanske lite "off topic" men...... På tal om en del gubbars självhävdelsebehov. En kompis besiktigade sin gamla golf och fick en 2.a på rostig framvagnsbalk. Vi gjorde en mycket fin lagning och kompisen åkte tillbax. Gubben tog fram sin nyvässade hammare och slog upp ett nytt hål en bit bort:-( Den här gången skar vi bort hela balken och gjorde en kopia i 4mm stål!! För att retas lite så sprutade vi lite underredsmassa över... Gubben (samma) skrapade lite och sen drog han till med hammaren, ljudet och uppsynen på gubben var värd hur mycket som helst:-) Jag tror han blev sjukskriven med tennisarmbåge efter det inträffade... /Kristian |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.