|
|
|
|---|---|
|
Var idag och prova 3-serie utan aktiv styrning. vart lite snurrigt när de skulle fixa bil utan as så vi bara satte oss o körde iväg i tron att det var en 320. väl i bilen bad jag far min dra på lite för o känna hur en 320 går jämfört med hans 330. sagt och gjort, bra "knorr" på toppen för en fyra tänkte jag men i övrigt slö och oinspirerat som väntat. tyckte dock den gick väldigt jämt och farsan undra om de endå inte sa det var en 325a, vänder på nyckelbrickan och vad står där om inte 325! Vart snudd på chockad hur en bil med 220hästar kan kännas så död? hur en rak 6a på 2.5liter kan låta så tamt och nära rödmarkeringen inte ge ifrån sig mer än lite surrande? och hur man förväntas lägga 300.000kr för denna bil? Måste säga att de extra pengarna till 330 är värda varenda krona. Skillnaden på motor känns "enorm" i jämförelse. | |
|
Jag är villig att hålla med, provkörde 325 för ett halvår sen, och blev inte alls imponerad, det blev jag däremot av den 330D jag körde förra veckan. Även 1 serien och en Z4, med 3 liters bensinmotor gick riktigt bra, och vilket härligt ljud. BMW CS #5206 |
|
|
Precis det jag vill höra en sådan här dag. Har precis valt mellan en 325Ci och 335Ci och legat sömnlös en vecka för den extra kostnaden för för 335Ci och valet blev 335Ci. Jag har bara kört automat 325 E90 och det var väl inget jätteupphetsning. Men så dåligt gick den inte. Tycker karaktären var ungefär som min fd 328 e46. Jämn och fin utan några jätte överaskningar men ändå "lagom". Tror denna motor motsvarar exakt det sköna svenska ordet "lagomt". Dock har 325:an bra mycket skönare tomgånsmuller än e46:328. Mvh Kristian |
|
|
Hej! Är det e90 kaross på den 330 som körde emot 325? Tycker bmw nya karosser e90 e60 är alldeles för tysta och komfortabla....farsans gamla 540 lät mycket bättre än den nya 545 likadant kändes brosans gamla 328 e46 mot hans nya 325 e90 ..e46 lät mkt bättre (dock var e46 coupe)...dem gamla modellerna kändes faktiskt snabbare ..men kanske beror på den aktivastyrningen & steptroniclådan i dem nya? Själv vill jag känna och höra när man gasar..skall inte kännas som att sitta hemma i soffan och spela på playstation. Länk |
|
|
Håller med, 325 är platt och livlös för att vara en BMW 6a (som 2,2 liters snurran i nya Alfa 159). 330 är värd varenda extrakrona. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.