|
|
|
|---|---|
|
Jag är en tds som enligt mätaren har gått 18000mil och är ganska fräsch men den har börjat knacka dom senaste månaderna. Den knackar högst när den är kall och tystnat lite när den är varmkörd men man hör det ganska tydligt ändå. bäst hör man knackandet när man sitter i bilen och kör sakta (inget däckljud som stör) när man öppnar huven och lyssnar är det svårt att höra var det knackar. knacket följer med varvtalet hela tiden. jag har försökt lyssna på spridarrören (la en mejsel mot röret och lyssnade, men vad jag kan höra så är det inte därifrån. såg att en spridare läckte lite, vet ej om det kan göra att det knackar... | |
|
om pumpen står lite fel får man dom ljuden också pga feltändning hur är bilen att köra? trött/pigg? lätt/svår startad? tar mycket/lite bränsle? länge sen det gjordes oljebyte? några frågor som kan ge tips om vad det är bättre pengar på banken än i tanken: Bmw dieselpower |
|
| Vacumpumpen längst fran på motorn som knackar om det följer varvtalet och du är säker på att det inte är en spridare..för en spridare det knackar så det hörs ordentligt.. | |
|
dieselpumpen läcker, så den är svårstartad varm men den ska packas om och ställverket ska bytas. men nu när jag ända ska lägga pengar på bilen så vill jag gärna få bort knacket också. jag har prövat lyssna igen på spridarna, två spridare verkar faktiskt ticka en del, så det kanske ändå är spridarna. bilen tar ju mer bränsle än normalt men det har väl med pumpläckan att göra. olje byte ska jag göra i slutet på månaden(när lönen kommer) den har gått ca 1000mil med denna olja. bilen går annars ganska bra förutom att den är ganska slö i botten, men det kankse också har med pumpen att göra. |
|
|
angående vacum pumpen så vet jag inte var den är. och angående spridarna, var kan jag köpa dom och är det svårt att byta dom själv? förresten så funderar jag på att köpa en klracing box, kostar ju bara 2000kr vet nån av er om dom är bra? för jag vill inte lägga 4500 på en kcr.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.