AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
899

525 E34 går som "skit".

he
5
hegge
525i-93
Har någon förslag på vad som kan vara fel? Motorn bara tvär- dog efter att jag hade varvat ur (ej övervarv) vid en accelaration. Fick bogsera hem till garaget. Fick tips från en kompis om att det var luftmassemätaren i och med att motorn startade men gick ritigt illa. Och när vi kopplade från kabeln från mätaren så gick den betydligt bättre, men inte alls bra. Skaffade en massemätare från skroten (med rätt Bosch nr.) men efter bytet ingen förändring.

Har någon tips om vad det kan vara för fel?

Mvh. hegge
Visa användare
539
idde
320d touring -08
523 Touring -97
Jag har varit med om en e28 vars övervarvnings skydd på rotorn ( en ny rotor från mekonomen tro jag att det var) pajade. Med resutlatet att det inte gick att varava mer än strax under 2000rpm. Jag kommer inte ihåg hur rotorn ser ut på en M50 troligtvis inte alls lika men kanske.

/Ian
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Det finns varken rotor eller fördelare på M50 motorn =) Däremot sitter det 1 tändspole på varje cylinder som kan gå sönder.
Visa användare
539
idde
320d touring -08
523 Touring -97
se på fan men det borde jag ju ha tänkt på. Har ju plokca ut spolarna ett par ggrden senatse tiden för att kolla om min ventilkåpspackning håller tätt. men man lär så länge man lever.

/Ian
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.