|
|
|
|---|---|
|
Tja jag har problem med min m50 motor i en 325 -94 den kockar hela tiden och jag har ett lekage i expantions kälet tror jag. tror det är vatten nivå givaren i botten som läker? Är det någon som vet nått om de är vanligt eller hur det är? Mvh rille | |
| om en motor funkar som den ska så ska dom väl inte koka, det är absolut inte bra att dom gör det. | |
| Det är inte speciellt vanligt på M50 motorerna, däremot på M20 är det väldigt vanligt att de kokar. Om nivågivaren läcker, så bytt den snarast! Kolla även så du inte har läckage på något annat ställe. Kolla speciellt termostathuset och vattenpumpen (Vanligt fel på M50.) | |
TobbeBMW |
M50 motorn kokar inte vanligtvis, den verkar (som väl är) vara väldigt svår att få att koka. Min har t.om gått att köra (hem) med trasig vattenpump utan att den kokade. Bara systemet är tätt samt viscokopplingen frisk termostaten o vattenpumpen är ok så ska den inte koka. |
| M50är minst lika känslig som m20 om inte mer! pga att det finns mindre gods mellan ventilerna. har man en motor som kokat skall man vara väldigt glad om den inte spricker, och har man det minsta problem med tempen skall man inte ens starta motorn o defenitivt inte köra med den!!!! man kan få en spricka eller ett sår i toppackningen som visar sig senare, så allt kan verka bra till att börja med. | |
| okej tack för tippsen.. Men jag pratade med dom på bmw värkstaden och dom hadde alrig hört talasom att dom brukar koka. Men bilen kokade för mig en gånh så de läkte vatten o grejer...men sen fyllde jag kylaren och luftade systemet så gick den att köra typ 4 dagar sen började den att läka så fort jag stängde av den ( läkte inte när man körde) men ska provtrycka kylaren och se om det är nått lekage. Vet nån vad en ny eller begangnad kylare kostar?? | |
|
Bild på vattenpump från som inte var frisk: Länk Den kuggar över på axeln lixom; remhjulet snurrar med axeln men pumphjulet står still. PeterB Länk |
|
| Tack för tippset fick veta i dag att min kylare läkte mellan expantionskärlet och kylaren. i den svarta plasten i mellan. (konstigt) Men tack för tippset Bornius. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.