AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.328

Är det dyrt att laga luftmassomätare

Hej. E det dyrt att laga luftmassomätare och svårt?

danne626
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Tror inte man lagar dom utan att man byter mot ny eller begagnad , sök på: Länk efter begagnad , kolla dock att art nr stämmer.
Men tror du att det e nån ide att köpa en bil som har detta fel?

danne626
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Jag skulle be nuvarande ägare laga felet innan köp isåfall , kan ju vara ngt annat fel också.
Hej danne är det 530 som finns på blocket du menar om det är det så förstår jag inte varför han som äger den inte fixar det problemet om han nu misstänker att det är den .. om den inte startar eller om det blir höga avgasvärden så kan det ju vara vad som helst kan ju vara huvudboxen som spökar nja jag skulle nog tveka att köpa en sådan

Bimmer
ok.Men vet du om det finns nåt knep för att se om kamremmen gått? kan man köpa delar på mekonomen eller nån annan stans.

danne626
Ingen rem det är kedja och det ser du om du öppnar oljepåfyllningslocket om det är den grova kedjan är det kedjan så går ner till pumpen så ser du det inte ..

Bimmer
vad är det för bil du menar egentligen

Bimmer
Tack grabbar snällt med all hjälp :) men jag har en bil på gång som inte starta och ägaren trodde det var kamremmen. för övrigt e bilen top men vet inte om jag vågar köpa eftersom jag inte kan nåt om mek.

danne626
en 530 årsmodell 90

danne626
Ok det är kedja i m30b30 motorn om jag inte är helt ute och cyklar och det måste du plocka bort ventilkåpan för att se .. trodde det var 530 på blocket det är en 94 och i dom sitter den lilla V8án på 3liter

Bimmer
ok. nej jag ljug det e en 518i årsmodell 90

danne626
JA då kanske det sitter kamrem inte säker men det borde du kunna se för den går ju inte inne i motern då bör det vara en kåpa fram på motorn och bakom den skall det finas en rem om det är rem..

Bimmer
ok. jag ringde Bmw iStockholm och dom var inte så tillmötesgående men så ringde jag Bmw i skåne och dom var verkligen service inriktade. Han sa väl att det skulle kosta 15lax att laga.

danne626
JA du det var lite slantar

Bimmer
Äsch då det är lugnt jag frågade ju .. men men jag tycker du skall söka en bil som bara är att köra med inget som skall lagas då det kan bli väldigt dyrt även om det verkar vara ett klipp så kan det bli dyrt i slutampen

Bimmer
jo du har rätt. bara att det verka så bra. Få ägare och har inte gått så långt. men man får nog tänka om.

danne626
Konstig tråd.....Här snackas remmar och kedjor... Var det inte frågan om en luftmassemätare????
Paap Reeder
... sitter det verkligen en LMM på en 518/90:ia?? är det inte en LLM d v s en "vanlig" med spjäll?

MVH /// Paap R

ow
53
owillix
X5 3,0 -2004
Z4 3,0 -2004
Tja,

Jag bytte luftmassemätare nyligen i min 540 00:a. Lyckligtvis gick den på garantin, men den kostar på Bmw runt 4000 inklusive arbete.

/olof
Juhas 530i
Har en bmw-frälst granne, han lagade sin lmm med en blandning av ganja och rohypnol, enligt honom så var det inte ens svårt även om kamremmen på 540:n inte syntes.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.