AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
520

Vad kan vara knas med ljuset i El-hiss knapparna?

Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
Hej alla entusiaster:)

Nu när bilen stått still i lite över en vecka pga av kylarhaveriet, så har jag fått tid att titta på lite annat. Jag upptäckte att knapp belysningen för El-hissarna lyser svagt. Dock så är det bara knapparna bak samt på passagerar sidan som gör det, på förar sidan lyser det starkt och fint. Har tagit isär en knapp och sett att det är två lysdioders men att bara en lyser. Verkar ologiskt att en lampa i varje konsol (förutom på förarsidan) gått sönder. Är det inte mer troligt att det är ngn säkring eller? Går elhissarna/knapparna på två säkringar och iså fall vilka?

Tips och råd för felsökning önskas:)

Vh/ Kermit.

Min Bil-blogg. Länk
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Undrar om mina lyser överhuvudtaget? Har inte tänkt på det , måste kolla.
Jag tror inte belysningen i knapparna går på en egen säkring , sitter inte styrningen för alla el hissarna innanför panelen i hö framdörr? Kanske ngt där som knasar om det inte skall vara så att de ska lysa starkare på förarplats.
Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
Hewi: Nix, alla ska lysa lika starkt. Har kollat på 2 st kompisars Bmw. När man dimmar ner instrumentbelysningen så dimmas även knapparnas sken. Hmm..... konstigt är det ialla fall att 1 av 4 funkar bra om de alla går på samma säkring, och varför slocknar inte båda dioderna i knapparna utan bara de ena?

Vh/ Kermit.

Min Bil-blogg. Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.