|
|
|
|---|---|
|
Hej! Köpte precis en 530 ia Touring -02 med navi/gps. Helt plötsligt finns det en 3 cm bred blå rand över hela navin, skall det vara så eller har den pajjat/gått sönder? Förutom det så funkar den alldeles utmärkt. SNälla ge ett svar ni som kan! "It's furious to be fast!" | |
| Är randen alltså i mitten av skärmen eller i ovan/nederkant? | |
|
Den är till höger på skärmen och går ifrån ovan till nederkant. Vad kan det vara? Någon som har haft liknande probelm med sin navi? Dyrt att åtgärda? Byta hela navin eller bara någon del i skärmen? Frustrerande fel när man knappt har haft bilen i ett dygn och navin är den roligaste biten med bilen nästan! "It's furious to be fast!" |
|
|
EN del saker kan man fixa med att man kopplar ur batteriet en stund, kan det hjälpa i detta fall tror ni? "It's furious to be fast!" |
|
|
Fick oxå rådet att koppla ur batteriet när min 4:3 skärm var helt död det funkade för mig iaf. Prova det är ju garanterat den billigaste lösningen om det skulle funka. |
|
|
Hur länge skall batteriet vara urkopplat? "It's furious to be fast!" |
|
|
Jag har ingen aning om det spelar någon roll men jag lät det vara urkopplat i ca: 1h för att vara på den säkra sidan. Tvättade bilen och dammsög ur den mm under tiden. |
|
| Koppla bort jordkabeln från batteriet och ta sedan ett verktyg och kortslut jordkabel och pluskabel ett par sekunder så tömms alla minnen och du kan koppla på jordkabeln igen på batteriet och testa. | |
|
Hewi: det låter lite konstigt/farligt att göra så , vågar jag verkligen göra det? "It's furious to be fast!" |
|
|
Var ute till bilen nyss då var skärmen ok, ingen blå rand. Men så putsade jag lite på skärmen så kom den tillbaka..grrrrrr.... Hur kan man laga detta och vad kan det kosta, ny skärm ny navi? "It's furious to be fast!" |
|
|
Det var några år sedan men just en blå rand minns jag från en TFT-skärm som skickades iväg på reparation. Det behöver naturligtvis inte vara så att något är trasig på din skärm för det. Det finns så mycket som kan strula. Mvh Mikael |
|
| Vad skulle vara konstigt/farligt med att sammanföra 2st strömlösa kablar? Du gör det bara för att ladda ur de sista mAh ström som ev kan finnas kvar i boxarnas kondensatorer , det kommer inte gnistra el likn men om du är rädd så går det även bra att t.ex slå på tändn eller trycka in cigg tändare ett par sec med batteriet urkopplat , du märker direkt om du lyckats med batteri reseten genom att klockan m,m inte är inställt. | |
|
Skärmen var ok i ca en vecka och sen kom den blåa randen tillbaka. Verkar vara glapp i naviskärmen. Vad kan det kosta att läna in på lagning? Någon som vet det? Skall jag våga mig på att skruva isär den själv? Finns det någon garanti på sådana här saker? "It's furious to be fast!" |
|
|
mikaelodoris! Vart skickade du iväg din skärm på reparation och vad kostade det? 20000:- + arbete skall bmw ha för en ny skärm....inget man skiter ut varje dag precis! "It's furious to be fast!" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.