|
|
|
|---|---|
Juhas 530i |
Hej, nu har mitt avgassystem återigen börjat att låta för mycket, orsak, hål i högra katalysatorn, den vänstra ser inte helt fräsch ut den heller. Har kollat på lite piratdelar men dom kostar ju 7000 kr st, vad bmw vill ha vågar jag inte ens tänka på. Men sen såg jag dom här: Länk (metalliska högflödeskattar 1600 kr/st) Några synpunkter? Någon som kanske har sådana? Volum upp till 5.7 liter, blir det för stort på min 3.0? Mvh Juha |
| De lär funka allderles utmärkt om måtten stämmer annars så funkar nog deras standard modeller som är för motorer upp till 4Lit också bra. Då du har 2st så lär du knappast behöva högflödes kattar då varje bara jobbar åt 1.5L motor volym. | |
Juhas 530i |
Då kan jag alltså bara be dom att slänga dit två standardkattar för en billig peng. Uppmuntrande! Men hur kommer det sig att dessa är så pass billiga? Ligger det en hund begravd här? Mvh Juha |
|
Hej jag tror du kan ringa dom så får du säkert rekomendationer vad du behöver för kattar till din 530 Bimmer |
|
| Det är säkert ngt lägre kvalitet än original men största delen ligger väl i masstilverkning samt att de inte är modell anpassade till måtten sett. | |
|
Nej jag köpte en katt på katalysatorteknik fungerade bara bra på 320 och dessa som här har är nog lika bra .. men jag tycker du skall snacka med dom så talar dom nog om vad som passar 3liters V8án Bimmer |
|
Juhas 530i |
Jag får ringa dom. Funkar det så blir det bra mycket billigare än allt annat jag hittat. Man får nästan lust att köpa nya kattar varje år! Tack grabbar! Mvh Juha |
|
Jag köpte ny kat till min 520 där för 3 år sen, funkar alldeles utmärkt. BMW CS #5206 |
|
| Tjena Juhas 530i.Köpte två mettaliska sportkattar till min 540 -98 från www.a-alt-avgassystem.se. Funkar perfekt tillsammans med min Hartge dämpare bak. Dubbelt så bra flöde samt att ljudet blev mycket fräckare. Bättre klipp i bilen med. Inte bolt on precis men Speedy fixade til det utan problem. Mycket nöjd. | |
|
Brani räckte det inte med bara en katt?? eller sitter kattarna på var sitt rör? MvH Bmw 4-ever |
|
| peter78w:De sitter på varsit rör med varsin lambdasond. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.