|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Behöver hjälp att beställa grejor från FMW i tyskland. Har aldrig handlat på ebay förr och vet inte hur det fungerar med betalning osv. Har hittat angeleyes, svarta njurar och kanske något mer jag tänkte beställa. Kan någon berätta hur jag gör? Där finns ju ingen "varukorg" som på svenska sidor t.ex. Hur betalar jag? Eftersom det är euro kan jag ju inte bara föra över pengar. Är FMW ett seriöst företag eller finns det några risker att bli blåst? | |
|
Jag har handlat massor med gånger från Tyskland (eBay) och det har aldrig varit några problem. Vad gäller betalningen så finns det flera alternativ och det är främst säljaren som avgör hur han vill få pengarna. De två absolut vanligaste sätten är: 1) Betalning via Paypal: Du ska ha konto hos Peypal (tar ett par bankdagar att fixa. Gå till www.Paypal.com och läs mer). Du betalar med ditt kreditkort/betalkort och det räcker att ha säljarens email. 2) Banköverföring. Det du behöver i detta fallet är säljarens namn, internationella kontonummer (=IBAN) och bankens kod (= BIC/SWIFT). Du sköter överföringen genom din internetbank (sk. EU-betalning) och den är kostnadsfri. Överföringen tar ett par bankdagar och du bestämmer i vilken valuta du vill betala. Som sagt, du kan lita på säljare som har fått många bra omdömen (>98 % i positiva omdömen). |
|
|
Men jag vill handla mer än en sak från samma företag, hur gör jag då? Ingen som har lust att vägleda mig på msn så jag får bestält sakerna? Skulle bli enormt tacksam :P |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.