|
|
|
|---|---|
|
Är lite nyfiken på om det finns något chip dom inte tar bort varvstoppen? så man slipper oroa sig för att övervarva motorn... tänkte först å främst till min m5 3,6:a... MVH//Zheep | |
|
klart de finns de.. men oftas så är dom flyttade några hundra varv.. men finns säkert med org med |
|
| Det är väl nästan ingen som tar bort varvstoppet. Brukar kunna gå att välja om man skall ha kvar orginal eller ha lite högre. | |
|
Klokt tänkt! Det finns inget som sliter så hårt på motorn som när man varvar ur den! Att öka varvtalet med 500 varv låter lite men ökar påfrestningen väldigt mycket på motorn! Det är en av anledningarna till att turbo är ett bättre sätt att trimma än att sugtrimma! För att få mer hästar måste motorn få mer luft och mer bränsle! Sugtrimmar så fixar man det med högre varv, med turbo så trycker man in mer luft och får hästarna på lägre varv! |
|
|
okej... som jag förstått det så tar "alla" chip bort varvtalsstopp och hastighetsspärr... för med mitt hcip t.ex. kan ja varva hur mycke ja vill... märkte det en gång när det släppte och nålen slog i botten...=/ //Zheep |
|
|
OT: det som dödar motorer är när man från lång körning på varvstopp släpper till fullmotorbroms, bra sätt att kolla hur en vevstake ser ut.. =0) Z MMM Coupe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.