AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.074

Vilken kulör är detta?

Visa användare
13
Sperens
318ti -95
Hejsan, det är så att jag håller på att importera en BMW från Tyskland och får den inte förräns i nästa vecka. Men redan nu är jag lite nyfiken på exakt vilken kulör det är. Misstänker starkt att det är Madeiraviolett, men skulle gärna ha ett andra utlåtande på det hela.

Min bil --> Länk
Madeiraviolett --> Länk
Sigge84
har inget med din fråga, men var kommer du att betala för din bil?
Visa användare
13
Sperens
318ti -95
Jag kommer betala 60'000kr reggad och klar. Många av er tycker säkert att jag är galen att betala den summan för en compact, men i mina ögon så är det värt att ge den summan för att få "rätt" bil.
Sigge84
hahhahahaaa jag tror jag är galnare än dig... =D

betalade 65´000:- för min 318is -97 med M-packet.
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Förmodligen en Kirunaviolett, 398, som endast fanns till Compact.
Madeiraviolett 302, verkar inte ha funnits på Compact som standard.
Årsmodell?
Visa användare
13
Sperens
318ti -95
Där ser man. Det är en tysk 1995 i sport utförande.
Såldes Kirunaviolett i Tyskland då färgen onekligen låter väldigt svensk?
Pe
37
Pege
BMW 325iAT -04
detta har inte med frågan att göra... men i alla fall :-)

Sigge84:

blev lite nyfiken på din bil... jag har en likadan 318iS -97 med m-paket och har inte sett så många på annonser osv. Jag har haft min i över tre år nu och har eventuellt funderat på att sälja den men vet inte vad rätt pris kan vara... hur länge sen var det du betalade 65.000?

Mvh

Per
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Sigge84: Du köpte inte en silvermetallic 318is med m3 interiör, från göteborg?

Sperens: Det är rätt att betala det man tycker bilen man vill ha är värd, men kom ihåg att dem extra pengarna DU anser bilen vara värd kommer du inte få tillbaka om du inte har tur och hittar en liksinnad.

Själv betalade jag också ett "överpris" på min bil bara för den föll mig i smaken och kändes helt rätt för mig, i och med att jag har haft bilen 1 år nu och ska ha den några år till så känns det strunt samma ifall jag förlorar (förlorar lite mer än vanligt) på affären, dessutom har min tjej bokad bilen då den är till salu :)
Sigge84
nej nej aldrig silver... ser så gammalt ut tycker jag.

min är Ultratechnoviolett-metallic eller va man säger, står under motor huven.
det va exakt 2 månader och 3 dar sedan.

Såg bilen, blev kär, dom tog inte kort, fick åka till jobbet, föra över, faxa kvitto, hämta bilen =)
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Okey!

Hahaha, "Ultratechnoviolett-metallic" Har aldrig hört det, nja, tror du har en technoviolett metallic bil. Typ lila metallic, snygg färg, har själv Daytona metallic. Riktigt fint med violett färg.

Anledningen till att jag frågade var att jag var intresserad av en 318is -97 med m-pkt och m-inredning, sterlingsilver metallic var den, 18" hartage fälgar. Försäljaren ville dock ha rätt mycket för den, tror det var 70 tusen nånting, jag ringde han i början på juli förra året, gav han ett rimligt bud, inget skambud, men har gick inte med på det. Sen såldes han bilen 6 månader senare till ett lägre pris än vad jag bjöd han 6 månader tidigare. Därav min undran!
Sigge84
precis... bara technoviolett-metallic ska det vara. my misstake MD.

hur mkt hade den bilen gått?
företaget jag köpte ifrån ville ha 69K:-
ja sa 65 så var det slut.
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Den bilen var importerad 98 eller nått sånt, med 4-5 ägare i Sverige, miltalet som försäljaren uppgav var 17 kmil. Senare när han fick den sålt hade den slagit över till 18 kmil.

65 lappar är lite dyrt det också, men den föll dig i smaken, uppenbarligen så då är det helt klart rätt att betala lite extra, men dem pengarna får man ju knappast igen vid försäljning, man kan få men ytterst osannorlikt.

Köpte denna 323i kort därefter, hade egentligen tänkt mig en 318is, men det skiljde inte mycket i försäkring och denna fyllde mina krav som jag hade, så bilen var på annons i 1½ dygn, sen satt jag på planet till östersund och körde hem kärran. Helnöjd, är glad att det vart som det vart med den 318is:en, för denna bil har verkligen fungerat ruggigt bra för mig hittils, när jag tröttnar så får tjejen ta över den, så om jag börjar sakna den igen så är den inte långt borta :)
Sigge84
hahahhahahaaa aa det är en bra ide. lämna den till bruden när du tröttnar.
ja ska lämna min till lillbrossan som håller på körkortet nu. =)

min mätarställning var ca.12300 kan vara fifflad men allt var freasht i bilen,
sätena var som nya (Normal slitage, inga sprikor elr dylikt), växelspaken nästan ny, ratten var liiiiite matt men endast på höger och vänster sida. restan såg bra ut. mer kollade jag inte, förutom om dom lastat sönder den,
listerna var ej slitna.

nu har den gått 13324 =)) (på 2 månader 3 dar)

Nästa bil blir nog (hoppas) antingen M3 eller 330Ci med E46-karossen.
Jo
1.066
Jonsson
328iC -96
Har du kört 1000 på 2 månader. Det gör jag nog inte ens på 2 år :)

328: Länk
318: [Avställd] Länk
/Daniel
Sigge84
enligt mätaren är det så. har besiktningspappret kvar...
och snart ska den i på service, där kommer det väl att skrivas in på datorn samt arbetsbeställning (pappret man får, va de nu heter) ...

=))
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.