|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Precis köpt mig en M3 E46 som sagt. Vad ska man satsa på när de gäller väghållning till att börja med? Skulle vilja ha bilen lite lägre än orginal, dock ingen vrålsänkning. Skall man gå på coiloverpaket på direkten eller satsa på sänkfjädrar och dämpare från t.ex H&R? Skall inte köra bana eller nåt sånt, utan endast för gatbruk. | |
|
Finns lite på följande länk: Länk Sen vet jag att RS2 har skrivet spalt meter om ämnent man kan inte hitta det ännu.... |
|
|
Hej, Här finns det lite mer: Länk Msstänker att det vat bla den tråden som "starre" for efter ;-) Mvh Jimmy |
|
Grubbe |
Jemej, I den tråden så far Mr. RS2 med så mycket osanning att man nästan tror att klockorna stannar av. Min M3a har gått i 300km/h++ med 20" fälgar, den har även coilovers från KW och den har gått 200 mil med dessa på nu och inte en tendes till skador på plåt eller chassie. RS2 håller nog upp sina 18" lite väl högt tycker jag. Bilen är fullt körbar med 20", ingen skillnad från original 19". |
Grubbe |
... Förutom att bilen ser så mycket bättre ut med 20" än med 18". :D |
|
Grubbe: RS2 har oftast (9/10) tort under fötterna när det gäller kunskap om M3 och väghållning,bromsar etc. |
|
|
*S* Den diskussionen lägger jag mig inte i.. ;-) Mvh Jimmy |
|
Grubbe |
starre, Så länge hans skygglappar sitter där dom sitter så får han vara chassieingenjör till Ferarri F1... |
|
Jag tror vad jag vill om att 20" är okörbara tills jag sett din bil köras grubbe. Vägarna runt norsjö är inte att leka med... Men du får gärna bevisa motsatsen, tycker din bil har det rätta stuket förutom att den är alldeles för låg! Men, smaken är som baken... Delad.... Back to topic, Ribban: Vill du bara ha den lägre så finns det massa info, det är bara söka... Den är kanske lite hög original, men den är körbar nästan överallt ;) |
|
Grubbe |
Jante82, Vad snackar du om? Vi har nylagda vägar ur alla utfarter runt hela Norsjö förutom till Bastyträsk och där vill ingen människa ändå vistas så att. :D Vi har jättefina vägar till, Lycksele, Arvidsjaur, Skellfteå, Umeå o.s.v, så jag förstår inte riktigt? Du kanske har missat filmen där min bil körs 100-290km/h? Såg att länken låg nere nu, men det bevisar väl det mesta? Idag har jag kört 20 mil ToR till Skellefteå och bytt vindrutan, inga problem. Det har aldrig tagit i en enda gång. |
|
Jag har själv kört Magnus Björnerhags M3 med 20" ett X antal gånger, både på gata och bana. Det har aldrig varit några problem alls. Det är ingen optimal väghållning precis, men det tar inte i iaf. MVH / Jacob |
|
|
Grubbe, min personliga uppfattning är att vi inte har så pass bra vägnät i Sverige att jag skulle vilja köra med 20". Speciellt inte inlandet... Kanske om jag hade en SUV, då skulle 20"+ kunna vara något.. Men innan dess, nja... Sen så går ju allt går att köra med njurbälte :D |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.