|
|
|
|---|---|
|
Någon som vet vad som skiljer på en 850i och en 850ci, vad ändrades inför ci betekningen, någon som kanske kan berätta? | |
|
Står mer på Länk 94 kom ci och då försvann möjligheten att få manuell låda och motorn M70 ersattes av 4 ventilaren M73 bla. |
|
|
Angående motorn kan jag säga att ingen 850 har 4 ventiler/cylinder. Skillnaden mellan M70 och M73 är 0,4l slagvolym, annan kompression vilket ger högre effekt. Mvh, Hellboy Länk |
|
|
Tack för länk och svar, kommer fram till att min 850 av 1993 års modell tillhör Ci gruppen enligt utrustningslistan från BMW och vad jag läst på länken. Någon skillnad verkar det dock inte vara föränn 1994 års modell. |
|
|
Från 93 årsmodell döpte BMW om 850i till Ci, varför? Vet ej, men samma sak fast tvärt om råkade ju E63/E64 ut för, några ändringar som förklarar finns ej, det var först till 1995 årsmodell som motorbytet skedde och då hade 850 haft Ci namnet i 2år. Mvh Stephan |
|
|
Tänk vad bra om man läser sin egen länk och fyller på minnet själv:) Stephan: Var hos Petter igår, lyssna på mobsvar. Asken |
|
|
Det låter som C endast var en markering att det handlade om en coupé. Annars kan man lätt tro att 850i är en förvuxen 750i. :-) Mvh, Hellboy Länk |
|
|
Känner ni att forumet behöver en E31 beg.guide? ___ Bilbloggen: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.