|
|
|
|---|---|
STi |
Hur mycket får man böta om man blir stoppad av farbror blå och han påpekar mina rödtonade bakljus? |
|
Vet inte om det är böter på det, men ombesiktning är det troligtvis. Men är dom köpta så borde dom inte kunna säga nåt. 328: Länk 318: [Avställd] Länk /Daniel |
|
STi |
Jag har tonat dom själv. Men om man kan ta bort färgen på plats med sådan spray som finns. Kan dom ge ombes. då ? |
|
Ursäkta en dum fråga, men skall inte bakljus vara röda? BMW CS #5206 |
|
| Färg på glaset kan vara vilket som helst men dom ska vara E-märkta o lysa rött. | |
STi |
Det är den gula blinkersen som man färgar röd. För att förtydliga allt, det är vanliga standard bakljus där den gula blinkersen har färgats röd. |
|
Det ska föranleda antingen föreläggande om efterkontroll eller kontrollbesiktning, ett bötesbelopp på 400:- kan även skrivas ut. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Ja det kan vara det eller som SBP gubbar säger "...bakljus ska lysa rött o blinkers gult eller orange." Vilken färg är på glasen är den har ingen större betydelse, det är ljusets färg som avgör saken. BMW - Beroende Med Wilja! |
|
|
Grabber: Jag skulle snarare vilja säga tvärtom. Ett lampglas får aldrig ändras med färg i efterhand, oavsett hur resultatet blir. Även om det lyser rött och blinkar orangegult så är glaset ändrat på ett otillåtet sätt och därför förbjudet att använda i trafik... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.