|
|
|
|---|---|
|
har nu kollat runt lite här på sidan, men hittar inget svar på hur ja ska fästa min takvinge till min E36 coupe, vingen är likson inte lika välvd som vad rutan är, har testat både med dubbelhäftat tejp och loctite lim som ska kunna limma allt, men den bara släpper från rutan på nedan kanten. hur har ni fäst era takvingar??? alla svar beaktas... mvh Andreas | |
|
Finns en oändligt massa olika lim som du kan använda, främst det lim som följer med takvingen, om man nu köpt den nya och ett välkänt fabrikat vill säga. Annars kan du köra med sikaflex, pl400, våtrumssilikon mfl. mfl. Limma enl. det utvalda limmets instruktioner och endast på ovansidan och på kortsidorna. Sen tar du ett spännband och drar det genom bakrutorna, lägger takvingen i spänn och låt sitta några timmar beroende på limval. Låter dock inte bra att vingen inte är lika välvd som rutan. Vilket fabrikat är det på vingen? Är passformen dålig i övrigt så köp en ny vinge så vet du att det blir bra. Riegers takvinge kan jag varmt rekommendera och för en sådan tar polaren ca 850kr och den passar 100%-igt. Lycka till. Mvh Jimmy |
|
|
ok.,. ja vingen köpte ja här på autopower av någon privat, känns lite som man har blivit lurad. antagligen så e d riktigt dålig passform. men d med spännband var ju ganska smart lösning.. d ska ja testa innan ja köper en ny, för ja tycker d e så himla snyggt.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.