AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
723

C-lås problem E36 ..

Hej!

har feta problem nu ..
innan har c-låset till larmet fungerat utan problem ..
men när jag skulle låsa den imorse så låser den bara på förardörren, på de andra dörrana händer ingenting .. Om jag prövar och låsa med nyckeln så går inte det .. men det går om jag låser och låser upp och låser igen från passagerar dörren och sen går till förardörren och låser upp, då kan jag låsa upp alla dörrar, men det går inte att låsa alla dörrar igen ..

vad kan vara fel??

hjälp!

/
daniel
Glapp vid kabeln till baggageluckan eller så. Hade det
problemet själv och det kan vara svårt att spåra. BMW kanske kan se det via deras servicedator men inte säkert.
hmm .. så om det är glapp till den i bagageluckan så skulle c-låset bara låsa förardörren??

mvh
daniel
Crusty
detta tycks vara E36:ans näst vanligaste fel efter glapp i spindelled. Har haft glapp i spindellederna o har problem men mitt c-lås! =0)
hehe .. du har inte lyckats fixa det då??

mvh
daniel
var ute och kollade på det igen, förstår inte riktigt hur det fungerar? där måste väl sitta en switch nånstans som känner av att passagerardörren låses så att resten av dörrarna låses? eller??

hur funkar det? :)

mvh
daniel
ingen som vet ?

mvh
Daniel
nähä .. då får jag väl skrota bilen ? ;)

/ daniel
Fr
1.138
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
Med glapp menas troligen att någon kabel vid övergång från dörr eller bagagelucka är avskavd. Hade själv det problemet med en e-36:a varför kabel fick bytas för att c-låset skulle fungera korrekt

hmm okej .. så jag bör kolla kabeln mellan dörr o a-stolpe .. får göra det .. hoppas jag hittar fel där ..

mvh
Daniel
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.