|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder, Hur går 330? Är ni nöjd med prestandan.. Är det bra bottendrag osv? Har inte kört någon 330 själv, men jag funderar på om det blir en sån vid nästa byte.. | |
| Bmw heter det ja.... | |
| motorn är en pärla men mycket vill ha mer.. | |
|
Jag är grymt nöjd ännu så länge med min 330Ci E46. Draget är bra redan från start och den matar jämnt och konstant. Slutar aldrig mata innan varvstoppet är nått upplever jag det som. Den upplevs aldirg direkt "död" på något varvtal. Sen kan man ju alltid diskutera prestanda, jag menar går du från M3 eller värre så upplevs 330 kanske slö men det är ju helt beroende på vad man har haft tidigare. Jag rekomenderar 330 varmt! Är possitivt "överraskad" efter mitt köp. Mvh Jimmy |
|
| jaha, trodde det pratades om e90. | |
|
Vigg0: Vet faktiskt inte om det är E46 eller E90 Heinrich menar... så jag svarade för E46 iaf. |
|
|
Jag var riktigt nöjd med allt förutom bränsleförbrukning i stadskörning, och så om jag fick önska mig något mer så hade jag önskat att den hade varvat lite friare. I övrigt är det nästan V8 karaktär på motorn. Detta gäller E46. E90-motorn är bättre på allt, varvar friare och har om möjligt ett ännu bättre ljud! |
|
|
Håller i stort med acey, härlig motor i karaktären och vilken sång! Som alla BMW-sexor mer drag på roppen än i bottenregistret men nästan v8-känsla. Den nya motorn är ännu bättre. Dessutom sympatiskt låg bränsleförbrukning. Inte lika mycket räser som M3 men mer avspänd till vardags. SJälv har jag numera kompressorladdad v8 men börjar tycka att det är dags för en bil med lite mer motor. SÅ mcyket vill ha mer... Tycker definitivt att du ska provköra, men räkna med att bli fast. Don't dream it, drive it |
|
Papageno |
Tankar ni då 95 eller 98 blyfritt. Gör det någon skillnad på 330:ans motorkaraktär vad man häller i tanken? |
| den ska ha 98 punkt slut. | |
| (e90) | |
| Det är e46 som jag syftar på.. | |
|
Jag tycker att min 330 är en härlig bil. Inte så grym prestandamässigt som jag förväntat mig, men helt klart en go körupplevelse. Råstark utan att vara någon raket, med superkomfort får bli mitt totalomdöme : ) |
|
|
Vill man ha mycket mer så finns ju detta att tillgå.. Länk VLLL HA! //amullo --- |
|
| Jag tycker att 330 går rätt bra.Det har diskuterats innan,BMW har bra komfort och man upplever inte 6,5s 0-100 på samma sätt som man skulle uppleva i en volvo eller saab.Samma sak jäller min 320 som är lite snabare än volvo s40 2,0T men jag själv upplever volvo som snabbare. | |
|
"Är ni nöjd med prestandan..?" Skiter björnen i skogen? Tre liter är en sympatisk volym. |
|
| BMW 330 is the shit! =) | |
|
330 är en helt oki bil.. skön komfort och hyfsad snabb. Men då pratar vi manuell låda... Jag prövade en automat innan jag köpte min och blev tyvärr väldigt besviken... Men efter ha kört en Porsche 996 Carrera Turbo så är det inte mycket som är snabbt längre ;) så allt är ju relativt ;) /Mvh Hill Bmw Följer Inte Utvecklingen. Dom Leder Den! |
|
| Dido - inte för att jag bestrider ditt intryck av steptronic-varianten av 330, men enligt tekniska specen skiljer det verkligen inte mycket i prestanda mellan manuell och automat, eller hur? | |
|
Nu när jag kikar på min användarinfo till vänster om inlägget jag just gjorde, noterar jag att texten där förändrats! Tidigare stod det "Diaboliskt röd 330ci-01" där. Nu bara "330ci-01"!? Har admin varit inne och redigerat utan medlemmarnas medgivande? |
|
|
Jag är grymt nöjd med motorn i 330:n... Annars hade jag inte köpt ytterligare en efter att ha sålt min förra... Självklart så finns det alltid sug efter mer krut. Dock får man kolla ekonomi vs prestanda, och då är 330-motorn ett mycket bra alternativ. Köp! - UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE - |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.