|
|
|
|---|---|
|
Hej. ska byta mitt brännslefilter på min bil. min fråga är, var sitter det och har ni några tips på hur jag ska sätta dit det för att inte få problem efteråt med för mycket luft mm? mvh | |
|
Jag går också i tankarna att byta bränslefilter. Filtret sittet i burken bakom bränslekylaren på vänster framskärm. Vet inte hur det är med luften... de flesta pumpar idag luftar sig själv så jag antar att det är bara är att byta och resten sköter sig själv. Kan dock hända att den inte startar genast. Man kan hamna och använda startmotorn lite. Om jag har fel vill jag gärna att nån rättar mig. Vill gärna få igång bilen på lördag efter filterbytet =). Mvh, Anders Är inte parkeringsplatsens snabbaste karl... |
|
|
Efter byte så är det bara att vrida på tändningen utan att starta motorn. Ni kommer då höra pumpen i tanken arbeta och en massa luft bubbla bak i tanken. När det slutat bubbla är det bara att vrida på nyckel och motorn startar direkt! Diesel-räsern /Rickard |
|
|
okej...tack för hjälpen då...ska byta mitt inom kort, bara att skruva bort locket med insex nyckeln då och byta vad jag förstår, kan ju inte bli så mycket enklare. om du brännen stöter på problem kan du ju skriva lite om det. mvh |
|
| Fyll gärna filtret med bränsle innan du skruvar dit det nya också | |
| Behövs inte fylla filterhållaren på 320d det fylls upp på några sekunder. | |
| Nej, det behövs inte, men det skadar absolut inte heller.. man behöver ju inte fylla filtert ens på gamla MB W123 heller, eftersom de också har självluftande system... | |
|
Är typ bara lastbilar som är ett helvete och lufta.. Eftersom dessa inte har elektronisk pump Men på en gammal MB måste man nöta startmotorn.. |
|
|
är ju bara massa onödigt spillande och klabbande att fylla filterburken. Det är dessutom insatsfilter på 320d. Diesel-räsern /Rickard |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.