|
|
|
|---|---|
alex_328 |
Hej funderar på att skaffa mig en tv i bilen ? vad tycker ni om denna .. skulle det funka tror ni ? antar att jag får in kanal 1.2 4 .. :) funkar bra att kolla på nyheter m.m. om man är i stan med polarna m.m. Länk |
|
Hade jag varit i stan med polarna så hade vi nog inte kollat på nyheterna iaf =) Vad för TV snackar du om egentligen? // M.v.h. Daniel |
|
|
sorry..såg inte länken =) // M.v.h. Daniel |
|
|
Ser ut som en analog mottagare, inte värd mycket idag, iaf inte om ett tag när de stänger ner det analoga nätet. Digitala mottagare/tuners har endast UHF-band, inga VHF eller S-kanaler (kabelkanaler). FP |
|
alex_328 |
men tror ni det hade funkat .. vet inte hur jag ska monetra den på en 36 .. äa .. några förslag ? |
|
Problemet är att få nån mottagning att tala om, dvs en antenn som funkar. På de bilar som har TV är vissa trådar och system i bakrutans nät dedikerade för TV-mottagning, tillsammans med anpassningskretsar och antennförstärkare. Alternativet är den kända deltavingen på skuffluckan som man ser på limos osv, knappast så snyggt på en BMW kanske? Det säljs ibland antenner i form av ett par V-formade trådar men resultatet blir väldigt skiftande, i synnerhet när man har bilen i rörelse. Digitala sändningar har delvis andra (bättre) förutsättningar för fungerande mottagning när bilen är i rörelse, allt beror på signalstyrkan där man befinner sig just för stunden osv. Lämplig placering är nog på baksidan av nackstöden, beror på hur apparaten är byggd osv. Ofta sitter skärmar liknande denna i takpaneler och kan fällas ner när de används. FP |
|
alex_328 |
min ide ! ta ut lilla färdatorn eftersom den funkar bara på 50% o har ingen större nytta av den . sätta dit skärmen 7 " .. bär passa perfekt . sa en kabel som förlänge antenen sen . sätta anten bakom baksätets ryddstöd .. bör funka prefekt . kanske får modda . tv skärmen för att passa lite .. där |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.