AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
688

Kan en 92:a va en 91:a i Sverige?

vb
89
vbgtony
BMW 735iAL -88
Hej på er.
När jag köpte min 735:a så sa ägaren att det va en årsmodell 1992 men i regbeviset så står det 1991.
Enligt han så blir det så när man direktimporterar bilen att svenska vägverket skriver 1991 istället.
Är det så eller kan det vara så?
Och hur får man reda på om det är en 92:a isåfall?
Tacksam för svar.

MVH Tony
Min Bil: Länk
Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
kolla här Länk vilken årsmodell det är.
vb
89
vbgtony
BMW 735iAL -88
Tack. Men var står chassinummret?

MVH Tony
vb
89
vbgtony
BMW 735iAL -88
glöm det jag hittade det...
tack för hjälpen..

MVH Tony
po
1.178
powertoy
750iA-97 Individual step.TV/Nav.
528i -82
Råkade själv ut för detta föråldringsbekymmer på min f.d.535:a som jag köpte som en 92:a och som var en 92:a i de svenska regbeviset. efter 2 månader kom ett nytt bevis och ett litet brev som sa att hej, nu är det en 91:a istället. Kändes lite surt, för hade exakt samma bil varit såld i Sverige hade den fortfarande varit en 92:a
vb
89
vbgtony
BMW 735iAL -88
hur kan det bli swåhär, min bil va enligt länken en 91:a och han som jag köpte den av FÖRSÄKRADE 92:a....

MVH Tony
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
I detta fallet var årsmodellen inte svår att missa, enligt VV en 91a, tillverkad 1/91.

Spelar ju iofs inte nån större roll, har sett den bilen ( KKF) flera gåner, mycket snygg, verkar vara i fint skick.

BMW CS #5139
powertoy; Du kontaktade inte Vägverket på egen hand, utan det var dom som meddelade dig om att dom ändrat årsmodellen? När var 535: an tillverkad? SBP/VV har listor var i chassinummerserien bytena av årsmodell ligger, tyvärr följs inte dom av alla inblandade, i år har det kommit in en 540iAT E34 byggd hösten-94 som är klassad som 96: a! Och det är inte den enda 96: an byggd 94(;

Mvh Stephan
vb
89
vbgtony
BMW 735iAL -88
i och för sig... spelar väl inte mega roll.. som sagt. skicket är kanon...

MVH Tony
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.