|
|
|
|---|---|
|
Jag har en BMW 318 -99:a, varningslampan som ser ut som en motor har gått igång och i handboken står det bara att det är något fel med avgassystemet. Det konstiga i det hela var att samtidigt som den lampan tändes tändes lampan som ska indikera om vänster bakljus är trasigt. Det är bara det att alla lampor är ok (även bromsljusen) så jag tänkte om det kanske hörde ihop på något sätt. Är det någon som kan tipsa om vad det kan vara för fel, jag har inte råd att bli uppkörd på Novation ytterligare en gång så ni förstår att det inte känns som ett alternativ att lämna in bilen på en felsökning till dem. | |
| Sök på forumet, den lampan har besvarats många gånger. Den indikerar inte fel på avgassystemet utan den indikerar fel avgasvärden. Troliga fel, tänspole som håller på att ge upp, lmm som är dålig den suger tjuvluft men det kan finnas andra orsaker med. | |
| har du tvättat bilen på senaste eller. kan ju kanske va vatten som kommit in där. | |
|
I mitt fall var det en lambdasensor som var dålig. Min mekaniker släckte ner lampan för att kontrollera att det inte bara var ngt tillfällig bugg som inträffat. Jag körde sedan ngr mil innan lampan tändes igen, samma felmeddelande lambdasensor skickar ej signaler. Bytte sensor sedan har den fungerat klockrent:) Låt ngn läsa av felminnet, det är mitt råd:) Vh/ Kermit. Min Bil-blogg. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.