AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.308

Rycker i ratten/bromsar och lite felmeddelanden

Decibel
Nu är jag vimsig, flera problem samtidigt.

Symptom:
Står man still vid ett stoppljus och släpper ratten pulserar den till ibland, precis som att de kom tryck i rören, ratten rycker till lite typ var 10;e sekund.
Bromsarna betéer sig liknande, ryck ryck, fast inte med bromsverkan utan man känner i pedalen att det rycker.

Får upp i färddatorn: "Susp levelling" vilket har att göra med LAD har jag hajjat.

Kikade olja o sådant, ingen brist på den alls.
Vi skruvade bort backdäcken och skulle kika om det var läckage eller nåt.

Här satt jag och polarn och tittade på varandra som ett par ugglor, på "klockan" som ska gå till dämparen finns... ingenting, det är avklippt och ditsatt är helt vanliga dämpare.

Rent logiskt borde dessa problem hänga ihop, det läker dock ej ur klockorna eller liknande så systemet verkar "pluggat", har sett att man kan konvertera men det verkar långt ifrån gjort på rätt sätt i denna maskin.

Någon som har en idé?

Kan fixa högupplösta bilder på tokigheterna om någon vill se mer exakt hur det ser ut därbak nu, säg till isåfall ;)
Decibel
Gäller bilen jag har i profilen, 750i E32 alltså, glömde nämna det.
Ro
536
RonnyL
BMW 750IAL -88
BMW 530 -94
BMW 528 -82
Är reggnr PCE***?
Decibel
Nope, inte en stavning rätt :)

Något ökänt offer med det regnumret eller ? hehe
Ro
536
RonnyL
BMW 750IAL -88
BMW 530 -94
BMW 528 -82
Hade en -89 som jag fick sätta gasdämpare på, samt plugga nivådelen. Fungerade utan problem, vilket jag vart lite förvånad över. Men efter att jag ställt "armen" för avkänning av höjden, så var det bra.

Hade lite samma känsla i bromspedalen som du beskriver, bytte skivorna så vart det biff.

Men det med susplevel, kan det ha att göra med att "armen" är i fel läge o då att den försöker höja bilen i vild förtvivlan? För det är samma system både servo o nivå vad jag vet.

Skicka gärna bilder.
Decibel
Vi har klurat lite mer på detta nu, kan det vara så att den ökända "bomben" är dålig och pumpen försöker hålla upp trycket vilket genererar ett ryck i ratten?

bromsarna är lite lustiga också, kom efter vanlig väg och skulle bromsa, hände inget, polarn fick nästan ställa sig på pedalen med båda fötterna innan det tog.
Det händer bara om man kör långt och inte använder bromsen på ett tag, annars fungerar det bra.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.